Zdravíme z Pruggernu!

Pátek 27. ledna  – foto zde

titulka
Více zde.

Zprávy pro Vás připravoval organizátor lyžařského kurzu a ředitel školy Bohuslav Stejskal.

*********************************************************************************************************************************************************************************************

Čtvrtek 26. ledna

A je tu čtvrtek, předposlední lyžařský den. Už je to trapné, ale tahle monotónnost v podobě permanentního sluníčka může obvykle vyvolávat závist, ale předpokládám, že to dětem přejete a tudíž s námi tento až meteorologický zázrak přijímáte též s nadšením jako my. No prostě by se dalo říct přímo ultrafialové peklo, no teda spíš ráj.

Ráno probíhá bez jakýchkoliv problémů, ani se už nikdo neodvažuje nějakým úhybným manévrem získat výhodu v podobě celodenního povalování, asi se rychle rozkřiklo, že včerejší trojice neuspěla. Po všech ranních rituálech včetně snídaně a úklidu nasedáme do autobusu a vyrážíme do Schladmingu, což je naše dnešní startovní poloha pro naše čárování na sněhu. Problém pro pana řidiče, zjišťuje, že mu „smrdí“ zadní kolo. Opouštíme ho v této pro něj svízelné situaci a necháme se vyvézt až na vrchol, tam se rozdělujeme a začíná dopolední výuka. Vše v pohodě, zdá se, že s přibývající jistotou na lyžích roste i jejich sebevědomí, které musíme krotit, aby se z jejich pocitu neomylnosti a neohroženosti nestal nějaký malér. Většina si své lyžování zpestřuje jízdou v zábavných parcích, které tady na nás číhají skoro na všech kopcích.

Oběd v pravidelnou dobu, většina dětí se už ráno nezabývá přípravou svačiny a tak si za těžce vydělané peníze svých rodičů kupují jídlo v restauraci. Opět vyhrávají hranolky, ty se snad nikdy v této věkové kategorii nepřejí, no je to prostě trend a oni jsou tedy in. No my dospěláci, abychom se před nimi neshodili, schováváme pracně namazané svačiny a taktéž se stavíme do fronty na jídlo za naše těžce vydělané peníze.

Odpoledne se věnujeme lyžařské turistice, s využitím všech lanovek se hbitě dostáváme z jednoho kopce na druhý. Vše dopadlo dobře, vrátilo se i družstvo s paní instruktorkou Eliškou, která s dětmi před několika dny bloudila po Schladmingu, považujeme to za malý zázrak. Pana řidiče jsme našli celého zmordovaného leč šťastného, povedlo se mu opravit porouchané kolo, má náš obdiv, něco prý s řemenem, ale tomu nerozumím, hlavně že nás odveze do tepla našeho dočasného domova.

Děti mají za úkol si uklidit ve svých pokojích, někteří ještě neví, jak vypadá odpadkový koš a že skříň je na odkládání věcí, ustlaná postel je něco jen z filmu sci-fi. No prostě tenhle neutěšený pohled je zahnán při pohledu na báječnou večeři, která všechny tyto chmury rychle zažene a zase nám vlije optimismus do žil, který je tak potřeba pro tak náročnou pedagogickou práci, zejména pak s touto věkovou kategorií puberťáků.

No asi už jste vy čtenáři unaveni a tak to urychlím, program ve stylu soutěže hudebních klipů, myslím, že se docela povedl. Teď už většina spí, tedy aspoň doufáme.

Foto zde.

Středa 25. ledna

Budíček, ranní hygiena, snídaně, mytí nádobí, úklid, vše podle plánu. Ve středu (jako každoročně) to vždy začíná, někteří jedinci se trousí a snaží se s využitím nějaké finty vytvořit dojem, že mu něco je, aby nemuseli lyžovat. Teorie nezklamala ani tentokrát, tři děvčata měla bolení břicha asi prý proto, že se včera přejedly sladkostmi. Byla jim změřena teplota, negativní, dostaly černé uhlí a příkaz, jedete s námi. To že jim opravdu nic není, bylo jasný už jen z toho, že se na obědě doslova obklopily jídlem nabízeným v samoobslužné restauraci přímo u lanovky. Jejich výmluva nic originálního, například vloni se dva kluci schovali ve skříni, ale ani tento úhybný manévr nevyšel.

Ráno nás překvapila mlha, vždyť předpověď byla jasná, sluníčko. No a co, koukli jsme na webkameru a bylo všem jasný, inverze dorazila už i do Rakouska. Po snídani a dalším obvyklém rituálu nástup do autobusu a obvyklá kontrola, máte boty, permici, rukavice, helmu, atd.? Jasně, že někomu vždy něco chybí, bohužel je to pořád jeden a tentýž žák, předevčírem zrovna on ztratil i permici. Jakmile jsme vyjeli nahoru, otevřela se nám nádherná scenérie, vše zalito sluncem a dole moře z mlhy. Rychle jsme se rozdělili do družstev podle barev dresů a už jsme začali brousit místní kopečky.

Dopoledne rychle uteklo, po družstvech jsme se věnovali řezaným či carvingovým obloukům, někteří si zkusili změřit svoji absolutní rychlost či projet slalomovou trať. Dokonce si většina vyzkoušela závodní trať včerejšího slalomu světového poháru ve Schladmingu, projeli to bravurně bez pádů, což se nepovedlo včera ani všem závodníkům, jen ten ohlušující potlesk chyběl, ale neva, třeba za pár let coby nový Bank ho zažijí. Oběd byl tentokrát v jiné restauraci než obvykle, s krásným výhledem na masív Dachsteinu. Odpoledne to samé co dopoledne a pak všichni rádi padli na svoje sedadla v autobusu, který nás pohodlně dovezl do naší základny.

Večeře opět luxusní, tentokrát Gordon Bleu s bramborovou kaší, zeleninkou a ananasovým kompotem. Po večeři úklid v kuchyni v podání dnešní služby. Je až s podivem, kolik dnešních dětí evidentně netuší, jak se myje nádobí, vytírá podlaha a třeba i škrabka na brambory by byla pro většinu velkým tajemstvím v pořadu P. Zedníčka, „Kurňa, co to je“.

Večerní program je orámován zřejmě skvělou hrou „fackovaná“, výbuchy smíchu to jen potvrzují, no jak se říká, škoda facky, která padne vedle. A je tu večerka, tak dobrou, zítra nás čeká další dobrodružství.

Fotky si můžete prohlédnout zde.

Úterý 24. ledna

Dnešní den začal klobáskami a dalšími dobrotami od paní kuchařky a pak hned naskočit do autobusu a už frčíme za prosluněnými sjezdovkami. Tentokrát startujeme na nejbližším kopci vzdáleném pouhých pět minut jízdy a to v Hausu. Dneska si to lyžování užíváme už jen proto, že budeme dělat čáry na sněhu jen dopoledne, odpoledne je totiž bazén ve Schladmingu. Lyžování probíhá v poklidu a podle plánu, navštěvujeme snowpark s mnoha atrakcemi a zase opět pilujeme lyžařskou techniku, je až k nevíře, jak někteří dělají pokroky, ze včerejších sněhuláků se pomalu stávají opravdoví lyžaři.

V jednu se scházíme zase u autobusu a jedeme na oběd tentokrát do našeho domu. Cesta probíhá v poklidu, pan řidič je zkušený, jezdí bezpečně a autobus má v ruce. Za chvíli jsme doma a tam nás už čeká teplá polévka, nabereme trochu sil, rozdělujeme se na dvě party, jedna na bláznivou vycházku a druhá do bazénu. Obě party si odpoledne náramně užily a opět se sešly u moc dobré večeře, bylo přírodní krůtí maso s rýží a salátem. Ostatně jídla je dost, ani ho všechno nesníme, prostě s Jekou není nikdy hlad.

Večerní program mají dneska kluci z dvanáctky, připravili si pěveckou soutěž, ještě že je neslyšela paní Tuháčková, ale všichni zpívali až s demonstrativní radostí, takže by jim to snad i odpustila, no ještě že už jsou známky z hudebky zapsaný. Následuje příprava na večerku a pak ve 22.00 se zhasíná. Při kontrolách ještě dochází ke smlouvání, verdikt je ale neúprosný, spát!

Fotky z dnešního dne jsou zde.

Pondělí 23. ledna

Hned ráno po otevření očí bylo všem jasné, že nás čeká opět krásný, slunečný den. Jakmile bylo umyto poslední nádobí, nasedli jsme do autobusu a vyrazili směr Schladming, do naší dnešní lyžařské destinace. Opět nás přivítaly skvěle připravené sjezdovky, rychle jsme vyjeli až na vrchol a tam zahájili dnešní lyžování. Je patrné, že již druhý den lyžování přináší zlepšení u téměř všech lyžařů. Zatím jsme se nezbavili zemské přitažlivosti a odstředivé síly v zatáčkách v podobě pádů, někteří hnedle vypadají jako sněhuláci, ale to není důvod k tomu, že by nás to odradilo od dalších lyžařských pokusů. Foto zde.

Oběd v pravidelnou dobu a díky krásnému počasí je i v restauraci těsno, ale zvládli jsme to a odpolední lyžovačka proběhla v poklidu. Pouze návrat jedné skupiny byl poněkud delší, omylem přistáli na jiném místě, zřejmě si chtěli prověřit trať světového poháru, který se tam zítra pojede, bohužel pak následoval pochod  v lyžácích městem. Vypadalo to tak trochu jako orientační závod městem, nakonec celá skupina bloudících byla šťastně nalezena a naložena do autobusu.

Večeře byla skvělá, jak jinak, když máme nejlepší kuchařku, následoval večerní program ve stylu světelné show a pak rychle spát, zítra nás přece čeká zase sluníčkový den.

Neděle 22. ledna

Ani jsme nemohli dospat, jak jsme se těšili na lyžování. Tento den jsme zahájili rozdělením do družstev, které jsme barevně rozlišili – máme družstvo žlutých, zelených, oranžových a modrých lyžařů. Příjemným překvapením bylo, že nikdo nestál na lyžích poprvé. Sice některým dělalo problém zatočit, ale stačilo jen vzpomenout si, jak se to vlastně dělá, a po pár minutách již mohli všichni brázdit svahy.

Vyrazili jsme na Reiteralm, kde je na výběr mnoho sjezdovek různých obtížností, takže si všichni přišli na své. Celý den nám přálo slunce, jen trochu pofukovalo. Kromě obědové pauzy jsme pilně lyžovali až do odpoledne. Pak návrat domů, večeře a první večerní program dětí. Hrály se scénky na nejrůznější témata, můžete zkusit hádat dle fotografií.

Sobota 21. ledna
Po dlouhé cestě zasněženou krajinou jsme v pořádku na místě. Ubytovali jsme se, po večeři a úklidu kuchyně jsme si řekli základní informace – pravidla chování na sjezdovce i v chalupě, program příštího dne. Všichni se těšíme na zítřejší lyžování, čeká nás totiž slunečný den. A teď se snažíme usnout … Foto zde.