Vaření?

To je dobrodružství samo o sobě, ale když se spojí s pokyny v AJ – tomu říkám výzva :o)

Podívejme se zde společně, jak se jednotlivé skupiny šesťáků vypořádaly s tématem Food přes činnostní učení. 

Žáci ze zelené skupiny začali probírat téma Jídlo. Na hodině s rodilou mluvčí nejprve žáci hovořili o svých oblíbených pokrmech, ale došlo i k otázkám na jejich přípravu, protože svíčkovou bylo nutné popsat, Madie totiž typicky českou kuchyni přeci jenom ještě příliš nezná. Ale i ona přispěla typicky americkým receptem tzv. Chocolate Chip Cookies neboli typické domácí sušenky s čokoládou. Slovo dalo slovo a žáci se rozhodli, že by takovou dobrotu rádi ochutnali. 24.2. školu provoněla vůně vanilky a čokolády. Žáci zvládli instruktáž v angličtině a na sušenkách si pochutnali.

Děti z modré skupiny si vybraly jednoduchý recept a společně jsme si uvařili, upekli nebo jen připravili svačinu. Přípravu pokrmu, recept a zážitek z vlastnoručně uvařeného jídla děti popsaly následující hodinu. Cílem bylo nejen něco dobrého k snědku, ale hlavně procvičování použití množství (jídla, tekutin…), používání počitatelných a nepočitatelných podstatných jmen a minulého času.

V rámci unit 4 Food jsme v oranžové skupině vařili a pekli. Děti se rozhodly usmažit palačinky, upéct pizzu a muffiny s lentilkami. Během 45 minut stihly přípravu, pečení i úklid a zároveň jsme konverzovali a komentovali naše snažení v angličtině s rodilou mluvčí Maddie. Ochutnávka pizzy proběhla hned, ostatní dobroty až druhý den, děti pospíchaly na tělocvik.

Recepty a popis najdete zde, fotky zde.

Kateřina Hejná, Kateřina Kubásková, Lucie Wladařová