Poslední den v Yorku

čtvrtek 9. 5. 2019: “Dnes jsme se rozloučili s jazykovou školou. Všichni úspěšně absolvovali třídenní kurz angličtiny a získali osvědčení. Po obědě jsme se vydali na cestu k moři.” Více zde.

Whitby, které je známé z románu Drákula, nás přivítalo dost větrným počasím. Vysoko nad městem jsme se prošli ruinami opatství Whitney Abbey i zdejším hřbitovem. Sto devadesát devět schodů přesně nás dovedlo dolů na pláž. Hledání mušliček na památku byla vítaná zábava.

Podél řeky Esk jsme se prošli městem zpět k autobusu, který nás popovezl do Robin Hood’s Bay, malebného městečka, které je oblíbenou prázdninovou destinací. Odtud se vyvětraní, vyběhaní a někteří i mokří od moře vracíme zpátky k rodinám, u kterých strávíme poslední noc.

Fotky z dnešního dne si můžete prohlédnout zde.

Ráno hlavně nic nezapomenout a nezaspat. Tak nám držte palce.

………………………………………………………………………………….

středa 8. 5. 2019: “Dnešní den bylo opravdu typicky anglické počasí, raining cats and dogs, které prověřilo vybavení děti do deště.”

Dopoledne jsme byli chráněni školní budovou, ale odpoledne jsme se statečně vydali do jeskyně, kde se podle pověsti narodila čarodějnice zvaná Mother Shipton.

Krátce jsme se porozhlédli v městečku Knaresborough a vrátili jsme se do Yorku nakoupit pár drobností.

Fotografie najdete zde.

Teď už se všichni sušíme a těšíme se na zítřek, kdy má pršet jen trochu.

………………………………………………………………………………….

úterý 7. 5. 2019: Ráno jsme se sešli u autobusu a sdělovali si plno dojmů z rodin. Je to přece jen jiný svět. Autobusem znělo: “My máme psa a zahradu a taky strašně zvláštní kohoutky v koupelně a k večeři jsme měli …”.

Autobus nás odvezl blíže k naší škole. Tam proběhlo rychlé rozdělení do skupin a hurá na výuku, až do půl jedné.

Oběd a přesun na Castle Howard, rozlehlé sídlo, které dosud obývá rodina Howardů.
Pozdě odpoledne ještě prohlídka Rievaulx Abbey, zříceniny kláštera cisterciáků.

Fotky si můžete prohlédnout zde.

Už jsme se těšili na návrat do rodin. Měli jsme za sebou den plný zážitků a už to na nás bylo znát.

………………………………………………………………………………….

pondělí 6. 5. 2019: Dnes dopoledne jsme dorazili do krásného historického města York, které kdysi bývalo hlavním městem severu.

Navštívili jsme proslulé železniční museum, které má ve své sbírce spoustu legendárních strojů (japonský Šinkansen, parní lokomotivy, královské vlaky). Pak jsme se prošli po městě a navštívili Yorkminster, gotickou katedrálu proslavenou středověkými vitrážemi.

Poté jsme se prošli historickým centrem s úzkými uličkami včetně slavné Shambles. Také jsme podnikli procházku po hradbách. Odpoledne jsme prozkoumali ruiny opatství St Mary’s a Clifford’s Tower.

Fotky si můžete prohlédnout zde.

Večer jsme odjeli na ubytování do hostitelských rodin.

………………………………………………………………………………….

pondělí 6. 5. 2019 8.38: “Zdraví vás cestovatelé, kteří se přesunuli autobusem přes Německo a Belgii až do Francie. Trajektem z Calais jsme v noci připluli na britskou pevninu a za chvíli začneme s poznáváním Yorku. Nic nám nechybí, včetně dobré nálady.”

Skupina 45 žáků 5. – 9. tříd s paní učitelkou Kráslovou a paní učitelkou Škvorovou odjela v neděli v 11.00 na jazykově poznávací zájezd do Velké Británie, do oblasti Yorku a okolí. Též přidáme na závěr Londýn. Abyste mohli být v myšlenkách s námi, přikládáme program.