LIDSKÉ TĚLO – důmyslný stroj 

Jakmile jsme nalistovali v učebnicích obrázek lidského těla, začaly se třídou ozývat různé otázky. Chuť po vědění byla veliká, a tak učebnici vystřídaly encyklopedie, rozmanité knihy o lidském těle, pokusy, vlastní zkušenosti, praktické ukázky první pomoci a autentická řešení, výtvarné dovednosti a určitá míra zručnosti. Pustili jsme se do nového projektu napříč všemi předměty. Pokračování zde…

Představujeme Lidské tělo jako důmyslný stroj, pojďte se seznámit.

Jak vlastně vypadáš ty a jak já?

(z jakých orgánů se naše tělo skládá?) Pojmenovali jsme vystřižené orgány a umístili je na správné místo, kontrolujeme podle klíče.

Jak to vypadá pod rentgenem?

K čemu slouží naše smysly?

Samy děti připravily pět stanovišť, na kterých bylo potřeba zapojit všechny smysly.

1. A co když se něco porouchá?

Ve čtenářské lekci Jak voní modrá? se seznamujeme s lidmi se znevýhodněním. V hodině tvůrčího psaní představujeme nevidomému kamarádovi oblíbenou barvu. Jaké to je číst Braillovým písmem, jsme si zkusili na vlastní hmat…

2. Pozor na úraz a nemoci

Po promítnutí krátkých filmů o první pomoci se děti vrhají na stanoviště samy zachraňovat. Dostávají se na sjezdovku, kde leží Jirka v bezvědomí, poskytují první pomoc Lukášovi, který se popálil o čaj a Adamovi, který spadl ze stromu a asi má zlomenou nohu. Nezaskočí je ani zranění Leonky na horní končetině a špičce prstu. Zranění na ruce správně ošetří a poradí si i s obvazem, na špičku prstu si z náplasti připraví maltézský kříž. Nejtvrdší oříšek je čeká u Viktorky, která masivně krvácí.

3. Heč, jedu do nemocnice

Tady byla pro děti připravena čtenářská lekce se stetoskopem

4. Jak pečuji o svoje tělo?

Kupujeme hygienické potřeby a počítáme, kolik jsme za ně utratili.

5. Mocný otisk prstu

Kdo je pachatelem? A můžou existovat dva lidé se stejným otiskem prstu? I na takové otázky jsme si přicházeli při lekci z daktyloskopie.

6. Bezvadně fungující stroj

Pět indicií krev, moč, kostlivec, vlasy a svalovec se rovná pět soustav uvnitř nás. Učíme se hledat informace v námi přinesených knihách.

7. O naše tělo musíme pořád pečovat

O naše tělo musíme pořád pečovat, my ho teď máme stále na očích, vlastně na tričku…

A na závěr nechybělo ani zhodnocení.

Celý projekt je k vidění v prostorách recepce v budově 1. stupně.

Pro ostatní děti, které rády luští hádanky, zde připravili druháci soutěž o cenu. Přijďte s námi objevovat…

BADATELÉ Z 2. B

Marcela Hopfingerová a Martina Semrádová