Kritéria hodnocení 8.B

MATEMATIKA

Vyučující: Hana Ohnůtková

Žák (žákyně) nosí na každou hodinu: učebnici, pracovní sešit, školní sešit, trojúhelník s ryskou, pravítko, kružítko, úhloměr, gumu, ořezanou tužku, dvě pastelky.

Domácí úkol bude pravidelně 1x týdně

Znalosti z matematiky budou prověřovány písemným zkoušením; písemnými pracemi menšího rozsahu, které se budou psát každý týden; písemnými minutovkami – práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou. Každé čtvrtletí se píše hodinová písemná práce.

Hodnocení zahrnuje:

  • známky z písemných prací a písemného zkoušení
  • aktivita v hodině
  • domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování
  • vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva
  • dokončování prací zadaných v hodině
  • nošení výše zmíněných pomůcek

Body hodnocení mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.


ČESKÝ JAZYK

Vyučující: Petra Železná

  • příprava na hodinu a spolupráce – pravidelné nošení pomůcek, aktivita ve vyučování, řádné vedení zápisů do sešitů (hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
  • dodržování termínů – odevzdávání zadaných úkolů/referátů ve stanoveném termínu, v případě absence hned následující hodinu, zameškaná látka bude doplněna do týdne od konce absence (hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň)
  • domácí příprava – 1 domácí úkol z mluvnice týdně, DÚ bude označen číslem, stranou a číslem cvičení a v případě nedostatků bude vždy řádně a hned opraven (ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí známkou)
  • písemné prověřování znalostí – průběžné procvičování látky formou malých testů a cvičení, za pololetí 1 písemná práce z mluvnice, 1 slohová práce a 1 kontrolní diktát (hodnoceno známkou)
  • četba – za pololetí 2 knihy vlastního výběru, zápisy do čtenářského deníku podle kritérií v literárním sešitě, 1. termín odevzdání: 21. 10. 2016, 2. termín: 20. 12. 2016 (hodnoceno známkou)
  • referát o přečtené knize – prezentace podle kritérií v literárním sešitě (hodnoceno známkou)

NĚMECKÝ JAZYK

Vyučující: Petra Železná, Jana Babicová

slovně (ústní i písemnou formou) za:

    • míru aktivního zapojení do práce při vyučovací hodině
    • míru spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)
    • nošení pomůcek a učebních materiálů, vedení sešitu

Body 1 a 3 mohou známku ovlivnit až o stupeň.

známkou za:

  • ovládání slovní zásoby (pravidelné desetiminutovky) a mluvnice (test na konci lekce)
  • komunikační dovednosti – dialogy
  • čtení a porozumění
  • projekt k probírané látce s ústní prezentací (formát A4, s obrázkem, fotografií, termín a rozsah slov bude upřesněn)

FRANCOUZSKÝ JAZYK

Vyučující: Eva Škvorová

  1. testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK
  2. ústní projev – průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK
  3. spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň; práce v hodině – hodnoceno známkou do ŽK
  4. domácí úkoly – ústní opakování a procvičování vždy, občas písemné krátké úkoly zaměřené na opakování či procvičení – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, pomůcky – hodnoceno slovně ve čtvrtletí; pokud jsou výsledky úkolů na drill&sklil hodnoceny známkou 1, tato je započtena do hodnocení

ANGLICKÝ JAZYK

Vyučující: Kateřina Hejná, Kráslová Hana, Kubásková Kateřina

  • součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha – pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v eŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma), nedílnou součástí je i ústní projev
  • žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem

Písemné práce

  • žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu
  • vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn
  • během školního roku jsou zadávány projektové a slohové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení

Domácí příprava

  • žák si nosí pomůcky – učebnice, sešit, pracovní sešit —- 3x zapomeneš -poznámka do eŽK
  • žák pracuje se slovníkem
  • žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně —- 3x zapomeneš – poznámka do eŽK
  • četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading
  • pravidelné domácí procvičování v aplikace Drillandskill

FYZIKA

Vyučující: Anna Skotáková

  1. Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven na každou hodinu, znalosti mohou být
    prověřeny ústně nebo písemně
  2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky
  3. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, účastnit se diskuze dle daných
    pravidel
  4. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z internetu, ověřuje jejich
    správnost
  5. Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu
  6. Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií

CHEMIE

Vyučující: Marcela Oujiřová

Hodnocení:

    • spolupráce s učitelem (aktivita, nošení pomůcek, domácí příprava)
      hodnoceno slovně
    • spolupráce se spolužáky (zapojení se do společné práce, LP)
      hodnoceno známkou – výstupní práce např. protokol z LP je ohodnocena známkou, ve které je zahrnuta i spolupráce s ostatními
    • referát -hodnocen známkou podle společně stanovených kritérií
    • písemný test – hodnocen známkou – práce je obodována a na základě počtu bodů oznámkovaná
    • znalost názvosloví – nezbytná pro další práci v chemii, znalost bude testována krátkými testy, obodována a ohodnocena známkou. Do konečné klasifikace bude zahrnuta celková známka z názvosloví.
      hodnoceno známkou
      Písemné práce budou žákům oznámeny předem, takže mají možnost se na ně důkladně připravit. Přesto v odůvodněných případech mají možnost, po dohodě s učitelem, napsat opravnou písemnou práci.


      DĚJEPIS

      Vyučující: Irena Syblíková

      Žák – žákyně

      1. Znalosti a dovednosti: je připraven na každou hodinu. Jeho znalosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.
      2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
      3. Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
      4. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastnit diskuze dle daných pravidel.
      5. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost
      6. Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
      7. Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
      8. Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií
      9. Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
      10. Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.

      PŘÍRODOPIS

      Vyučující: Lucie Adamcová Kneidlová

      1. Testy – hodnoceno známkou, krátký po každém probraném celku
      2. Sešit – kontrola 1x za pololetí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k látce, podtrhávání podle pravítka, doplnění látky v případě nepřítomnosti
      3. Samostatná práce – při suplování – hodnoceno známkou
      4. Referát – 1x za pololetí, zadané téma

      Body 2. – 4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň


      ZEMĚPIS

      Vyučující: Hana Tomšíková

    •  TESTY – krátký po každém probraném celku – hodnoceno známkou, souhrnné čtvrtletní – známka
    • ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ – žák odpovídá samostatně v celých větách na otázky nebo dané téma, hodnoceno známkou
    • MAPY – ukazování na nástěnné nebo příruční mapě, zkoušení – ukázat 10 objektů, hodnoceno známkou
    • SAMOSTATNÁ PRÁCE – v  sešitě – malá známka, při suplování – malá známka (3 malé známky = 1 velká do ŽK)
    • SKUPINOVÁ PRÁCE – žák pracuje aktivně, využívá daného času, žák pomáhá druhým, ale nedělá za ně práci, hodnotí se ústně i známkou
    • SEŠIT – kontrola 1x za čtvrtletí, zápis obsahuje datum, nadpis, poznámky či náčrty k látce, podtrháváno je podle pravítka, text je čitelný a s danou úpravou, možno lepit i obrázky vztahující se k učivu, doplnění látky v případě nepřítomnosti, hodnoceno známkou
    • POMŮCKY – učebnice, sešit (vše obaleno), Školní atlas světa (Kartografie), pravítko, nůžky, lepidlo, pastelky; zapomínání ovlivňuje známku

      VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A ZDRAVÍ

      Vyučující: Radka Habešová

    • aktivní zapojení do práce v hodinách, spolupráce se spolužáky i s učitelem (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)
    • plnění zadaných úkolů a dokončování práce (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)
    • zajímavost k probírané látce (hodnoceno slovně)
    • vedení sešitu – zápisy splňují základní estetické požadavky, jsou úplné, vyznáš se v nich (hodnoceno známkou)
    • písemná tématická práce (hodnoceno známkou)
    • krátké testy z probírané látky (hodnoceno známkami)Body 1 – 3 mohou výslednou známku ovlivnit až o stupeň.

HUDEBNÍ VÝCHOVA

Vyučující: Hana Tuháčková

Výsledná známka se skládá:

  • z hodnocení aktivity při hodině – spolupráce s učitelem, ve skupinách, dvojicích,….
  • z tvořivého přístupu – hra na rytmické nástroje, práce s hlasem, textem písně,….
  • z hudební teorie a historie – noty, notový zápis, hudební názvosloví, dějiny hudby,…
  • z pohybové improvizace – pohybová reakce na hudbu, na rytmus, spojení hlasu a pohybu, taneční variace,…
  • z referátu nebo prezentace
  • z vedení portfolia – musí obsahovat všechny pracovní listy a to doplněné a notový materiál, který se bude rozdávat při hodinách – vybrané písně
  • z opakovacích testů

PRACOVNÍ ČINNOSTI

Vyučující: Miloslava Spilková, Jan Hájek

      • Přístup k práci
      • Dodržování prac. řádu, bezpečnost
      • Zacházení s nářadím a kuchyňskými pomůckami
      • Provedenou práci

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Vyučující: B. Stejskal

Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.

        1. Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a
          současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.
        2. Splnění úkolu dovednostního charakteru
        3. Dodržování pokynů a BOZ
        4. Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních
          výkonů
        5. Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor –
          snížená známka z Tv.
        6. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze
          tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

Vyučující: Kateřina Hejná

        1. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. platnou omluvenku.
        2. Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel.
        3. Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.
        4. Zlepšení individuálních výkonů.

Vyučující: Lenka Košťálová

Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, buď odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel, nebo si hodinu nahradí. Pokud hodina není řádně nahrazena do pololetí, je danému žákovi snížena známka z Tv min. o klas. stupeň (záleží na počtu nenahrazených hodin).

Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.

Zlepšení individuálních výkonů.


VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Vyučující: Soňa Nečesaná

      1. žák používá školní kufřík se společným základním vybavením účelně a hospodárně
      2. příprava před hodinou- zajistí pokrytí pracovní plochy před znečištěním a poškozením
      3. přístup k práci – pracuje aktivně dle svých možností a nenarušuje výuku
      4. dodržuje stanovený časový limit pro dokončení práce
      5. respektuje pokyny učitele a drží se daného tématu
      6. odevzdává dokončené práce
      7. aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací

INFORMATIKA

Vyučující: Jan Hájek

Hodnocení bude prováděno známkou.

Parametry ovlivňující známku:

  • Aktivita žáka a spolupráce žáka se spolužáky při skupinové práci, spolupráce s učitelem
  • Připravenost na hodinu – potřebné vědomosti, výsledky testů, hodnocení individuálních prací
  • Včasné a pečlivé odevzdávání domácích úkolů a samostatných prací

V odůvodněných případech (dlouhodobá nemoc či nepřítomnost) se lze na vypuštění některých požadavků dohodnout s vyučujícím.