Kritéria hodnocení 6.C
ČESKÝ JAZYK
Vyučující: Radka Habešová
ZNALOSTI A VĚDOMOSTI – Testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou.
SPOLUPRÁCE – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do skupinové práce, vedení sešitu teorie mluvnice a literatury, opravy cvičení, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky, červenou a zelenou propisku), hodnoceno slovně i známkou, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň.
DODRŽOVÁNÍ TERMÍNŮ – odevzdávání zadaných prací, domácích úkolů a referátů včas. V případě absence hned následující hodinu nebo po domluvě. Termíny jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány. Hodnoceno slovně i známkou, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň.
DOMÁCÍ PŘÍPRAVA – 15 úkolů z PS dobrovolné, týdně jeden DÚ (i v případě, že chybíš), náhradní termín je jen jeden, doplněná zameškaná látka do týdne od konce absence, ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí hodnoceno známkou s nejvyšším počtem bodů.
PÍSEMNÉ PRÁCE – za pololetí napíšeš čtyři slohové práce, jeden kontrolní diktát a pololetní práci, vstupní test, rozbor složitého souvětí a pravopisný test, hodnoceno známkou.
ČETBA – dva zápisy ve čtenářském deníku podle kritérií. Termíny odevzdání: 7. a 8. 10. 2019, 9. a 10. 12. 2019, 9. a 10. 3. 2020, 8. 6. a 9. 6. 2020
a jeden referát v individuálním termínu, hodnoceno známkou.
MATEMATIKA
Vyučující: Mgr. Hana Ohnůtková
Žák (žákyně) nosí na každou hodinu: učebnici, pracovní sešit, školní sešit, psací potřeby, pravítko, lepidlo, nůžky, gumu, ořezanou tužku, dvě pastelky a malé lepidlo.
Domácí úkol bude pravidelně 1x týdně do sešitu na domácí přípravu.
Znalosti z matematiky budou prověřovány písemným zkoušením; písemnými pracemi menšího rozsahu, které se budou psát každý týden v domluvený den; písemnými minutovkami – práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou. Každé čtvrtletí se píše hodinová písemná práce.
Hodnocení zahrnuje:
známky z písemných prací a písemného zkoušení
aktivita v hodině
domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování
vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva
dokončování prací zadaných v hodině
nošení výše zmíněných pomůcek
Body hodnocení mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.
PŘÍRODOPIS
Vyučující: Lenka Košťálová
Kritéria hodnocení v biologii
Pojmy – zkoušení tří pojmů každou hodinu, za tři malé stejné známky jedna do ŽK
Testy – hodnoceno známkou
Ústní zkoušení – hodnoceno známkou
Sešit – kontrola 1 x za pololetí, žák je povinen si vést řádně, přehledně všechny zápisy v celém jejich rozsahu. Každý chybějící zápis je hodnocen sníženou známkou. Pokud žák neodevzdá sešit v termínu, je hodnocen slovně – neodevzdal sešit ke kontrole. Pokud žák v daném termínu chybí, odevzdá sešit následující hodinu přírodopisu. Termín pro 1. pololetí 21. – 25. 10. 2019, termín pro druhé pololetí 16. – 20. 3. 2020.
Samostatné práce – kontrola a hodnocení vypracování samostatných prací v sešitu v době mé nepřítomnosti (při suplování). Hodnoceno známkou
Laboratorní práce – hodnocení známkou
Aktivita, spolupráce – razítka – za 5 stejných razítek známka.
Referát – 1 referát za rok na vybrané téma, kritéria hodnocení – srozumitelnost, připravenost, prezentace.
SPOLUPRÁCE A AKTIVITA MOHOU OVLIVNIT VÝSLEDNOU ZNÁMKU AŽ O 1 STUPEŇ!
TERMÍNY ODEVZDÁNÍ SEŠITU JSOU ZÁVAZNÉ.
DĚJEPIS
Vyučující: Irena Syblíková
- Znalosti a dovednosti: žák/žákyně je připraven/a na každou hodinu. Znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně (krátké testy)
- Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
- Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
- Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
- Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
- Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
- Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
- Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
- Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
- Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.
FYZIKA
Vyučující: Mgr. Hana Ohnůtková
Na hodinu fyziky si žák (žákyně) nosí: učebnici, školní sešit, pravítko, psací potřeby a pastelky (základní barvy)
Znalosti a dovednosti budou prověřovány
- ústním zkoušením, popř. provedením pokusu
- písemnými pracemi menšího rozsahu, které se budou psát dle probrání učiva a většinou budou oznámeny předem – práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou
Hodnocení zahrnuje:
- známky z písemných prací
- aktivita v hodině
- referát – včasné odevzdávání a způsob vypracování (pokud bude žákovi zadán)
- vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva
- nošení výše zmíněných pomůcek
Body hodnocení mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.
ANGLICKÝ JAZYK
Vyučující: Kateřina Kubásková, Soňa Nečesaná, Lucie Wladařová, Hylda Součková
- součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha – známka v eŽK, nedílnou součástí je i ústní projev
- žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
Písemné práce
- žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu
- vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn
- během školního roku jsou zadávány projektové práce
s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení
Domácí příprava
- žák si nosí pomůcky – učebnice, sešit, pracovní sešit—- 3x zapomeneš – informace pro rodiče do eŽK
- žák pracuje se slovníkem
- žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně —- 3x zapomeneš – informace pro rodiče do eŽK
- četba zjednodušené literatury – tzv. simplified reading
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A KE ZDRAVÍ
Vyučující: Petra Železná
- aktivní zapojení do práce v hodinách, spolupráce se spolužáky – hodnoceno slovně ve čtvrtletí
- plnění zadaných úkolů v daném termínů, dokončování prací – hodnoceno známkou
- vedení sešitu – hodnoceno slovně ve čtvrtletí
- krátké testy z probírané látky – hodnoceno známkami
Body 1 – 3 mohou výslednou známku ovlivnit až o 1 stupeň.
NĚMECKÝ JAZYK
Vyučující: Lucie Jovanovičová
- Příprava na hodinu – nošení učebních pomůcek a psacích potřeb, plnění domácích úkolů v zadaném termínu.- hodnoceno slovně ve čtvrtletí
- Spolupráce – aktivita ve vyučování, řádné vedení sešitů.- hodnoceno slovně ve čtvrtletí
- Znalosti a dovednosti – pravidelné desetiminutovky, testy na konci lekce, ústní prověřování slovní zásoby, komunikační dovednosti (rozhovory), zpracování a prezentace projektů (téma a kritéria budou vždy upřesněny).
Body 1 a 2 můžou ovlivnit známku až o 1 stupeň.
FRANCOUZSKÝ JAZYK
Vyučující: Eva Škvorová
- testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK
- ústní projev – průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK
- spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň; práce v hodině – hodnoceno známkou do ŽK
- domácí úkoly – ústní opakování a procvičování vždy, občas písemné krátké úkoly zaměřené na opakování či procvičení – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, pomůcky – hodnoceno slovně ve čtvrtletí
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Soňa Nečesaná
- Příprava před hodinou (podklad na lavici a pomůcky)
- Přístup k práci (snaží se pracovat co nejlépe, neruší výuku ani ostatní žáky)
- Dodržuje stanovený časový limit (maximálně využívá času k práci)
- Drží se daného tématu a respektuje pokyny učitele
- Odevzdává dokončené práce
- Aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Lenka Košťálová
- Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
- Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, buď odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel, nebo si hodinu nahradí. Pokud hodina není řádně nahrazena do pololetí, je danému žákovi snížena známka z Tv min. o klas. stupeň (záleží na počtu nenahrazených hodin).
- Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.
- Zlepšení individuálních výkonů.
Vyučující: Jan Hájek
- Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze
tehdy, předloží-li omluvenku. - Cvičební úbor – za vícenásobnou nepřipravenost snížená známka (3x o stupeň níže)
- Snaha a aktivní přístup – vyhýbání se aktivitám vede ke snížení známky o stupeň
- Zlepšení fyzické kondice a osobních výkonů
PRACOVNÍ ČINNOSTI
Vyučující: Hana Ohnůtková, Miroslava Spilková
- Přístup k práci, snaha
- Dodržování pracovního řádu, bezpečnosti
- Nošení pomůcek a zacházení s nimi
- Provedení práce, respektování pokynů pedagoga, dokončení zadané práce, úklid svého pracovního místa
ZEMĚPIS
Vyučující: Hana Tomšíková
TESTY – krátký po každém probraném celku – hodnoceno známkou
– souhrnné čtvrtletní – známka
ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ – žák odpovídá samostatně v celých větách na otázky nebo dané téma
– hodnoceno známkou
MAPY – ukazování na nástěnné nebo příruční mapě
– zkoušení – ukázat 10 objektů
– hodnoceno známkou
SAMOSTATNÁ PRÁCE – v sešitě – malá známka
– při suplování – malá známka (3 malé známky = 1 velká do ŽK)
SKUPINOVÁ PRÁCE – žák pracuje aktivně, využívá daného času
– žák pomáhá druhým, ale nedělá za ně práci
– hodnotí se ústně i známkou
SEŠIT – kontrola 1x za čtvrtletí
– zápis obsahuje datum, nadpis, poznámky či náčrty k látce, podtrháváno je podle
pravítka, text je
čitelný a s danou úpravou, možno lepit i obrázky vztahující se k učivu
– doplnění látky v případě nepřítomnosti
– hodnoceno známkou
POMŮCKY – učebnice, sešit (vše obaleno), Školní atlas světa (Kartografie), pravítko, nůžky,
lepidlo, pastelky
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Vyučující: Hana Tuháčková
Výsledná známka se skládá:
- z hodnocení aktivity při hodině – spolupráce s učitelem, ve skupinách, dvojicích,….
- z tvořivého přístupu – hra na rytmické nástroje, práce s hlasem, textem písně,….
- z hudební teorie a historie – noty, notový zápis, hudební názvosloví, dějiny hudby,…
- z pohybové improvizace – pohybová reakce na hudbu, na rytmus, spojení hlasu a pohybu, taneční variace,…
- z referátu nebo prezentace
- z vedení portfolia – musí obsahovat všechny pracovní listy a to doplněné a notový materiál, který se bude rozdávat při hodinách – vybrané písně
- z opakovacích testů
CHEMIE
Vyučující: Kamila Zvědělíková
Hodnocení bude prováděno známkou.
Hodnocení:
- spolupráce s učitelem (aktivita, nošení pomůcek, domácí příprava)
- spolupráce se spolužáky (zapojení se do společné práce, LP)
hodnoceno známkou – výstupní práce např. protokol z LP je ohodnocena známkou, ve které je zahrnuta i spolupráce s ostatními - referát – podle společně stanovených kritérií
- písemné testy – práce je obodována a na základě počtu bodů oznámkovaná
- znalost názvosloví – nezbytná pro další práci v chemii, znalost bude testována krátkými testy, obodována a ohodnocena známkou. Do konečné klasifikace bude zahrnuta celková známka z názvosloví.
Písemné práce budou žákům oznámeny předem, takže mají možnost se na ně důkladně připravit. Přesto v odůvodněných případech mají možnost, po dohodě s učitelem, napsat opravnou písemnou práci.
INFORMATIKA
Vyučující: Jan Hájek
Hodnocení bude prováděno známkou.
Parametry ovlivňující známku:
- Aktivita žáka a spolupráce žáka se spolužáky při skupinové práci, spolupráce s učitelem
- Připravenost na hodinu – potřebné vědomosti, výsledky testů, hodnocení individuálních prací
- Včasné a pečlivé odevzdávání domácích úkolů a samostatných prací v hodině
- Dodržování pokynů a etických pravidel při elektronické komunikaci a používání ICT
V odůvodněných případech (dlouhodobá nemoc či nepřítomnost) se lze na vypuštění některých požadavků dohodnout s vyučujícím.