Kritéria hodnocení 7.A

ČESKÝ JAZYK

Vyučující: Radka Habešová

ZNALOSTI A VĚDOMOSTI – Krátké testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou.

SPOLUPRÁCE – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do skupinové práce, vedení sešitu s mluvnicí a literaturou, opravy sešitů, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky, červenou a zelenou propisku), hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

DODRŽOVÁNÍ TERMÍNŮ – odevzdávání zadaných prací, domácích úkolů a referátů včas, v případě nemoci hned následující hodinu. Termíny jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány. Hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň.

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA – týdně jeden DÚ (i v případě, že chybíš), náhradní termín je jen jeden, doplněná zameškaná látka do týdne od konce absence, ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí hodnoceno známkou – velká známka, v ŽK červeně

PÍSEMNÉ PRÁCE – za pololetí napíšeš jednu velkou slohovou práci, jeden kontrolní diktát a pololetní práci, hodnoceno známkou

ČETBA – dva zápisy ve čtenářském deníku podle kritérií. Termíny odevzdání: 3. a 4. 10. 2016, 5. a 6. 12. 2016, 6. a 7. 3. 2017, 5. a 6. 6. 2017 a jeden referát v individuálním termínu, hodnoceno známkou

– referát o zajímavé knize – termín zapíšeš sám do přehledu a do sešitu, knihu si vybereš také sám, požadavky si upřesníme a zapíšeme, hodnoceno známkou


ANGLICKÝ JAZYK

Vyučující: Kateřina Hejná, Kráslová Hana, Kubásková Kateřina, Lucie Wladařová

  • součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha – pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v eŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma), nedílnou součástí je i ústní projev
  • žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem

Písemné práce

  • žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu
  • vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn
  • během školního roku jsou zadávány projektové a slohové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení

Domácí příprava

  • žák si nosí pomůcky – učebnice, sešit, pracovní sešit —- 3x zapomeneš -poznámka do eŽK
  • žák pracuje se slovníkem
  • žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně —- 3x zapomeneš – poznámka do eŽK
  • četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading
  • pravidelné domácí procvičování v aplikace Drillandskill

MATEMATIKA

Vyučující: Hana Ohnůtková

Žák (žákyně) nosí na každou hodinu: učebnici, pracovní sešit, školní sešit, trojúhelník s ryskou, pravítko, kružítko, úhloměr, gumu, ořezanou tužku, dvě pastelky.

Domácí úkol bude pravidelně 1x týdně

Znalosti z matematiky budou prověřovány písemným zkoušením; písemnými pracemi menšího rozsahu, které se budou psát každý týden; písemnými minutovkami – práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou. Každé čtvrtletí se píše hodinová písemná práce.

Hodnocení zahrnuje:

  • známky z písemných prací a písemného zkoušení
  • aktivita v hodině
  • domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování
  • vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva
  • dokončování prací zadaných v hodině
  • nošení výše zmíněných pomůcek

Body hodnocení mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.

 


ZEMĚPIS

Vyučující: Hana Tomšíková

TESTY

  • krátký po každém probraném celku – hodnoceno známkou
  • souhrnné čtvrtletní – známka

ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ

  • žák odpovídá samostatně v celých větách na otázky nebo dané téma
  • hodnoceno známkou

MAPY

  • ukazování na nástěnné nebo příruční mapě
  • zkoušení – ukázat 10 objektů
  • hodnoceno známkou

SAMOSTATNÁ PRÁCE

  • v  sešitě – malá známka
  • při suplování – malá známka (3 malé známky = 1 velká do ŽK)

SKUPINOVÁ PRÁCE

  • žák pracuje aktivně, využívá daného času
  • žák pomáhá druhým, ale nedělá za ně práci
  • hodnotí se ústně i známkou

SEŠIT

  • kontrola 1x za čtvrtletí
  • zápis obsahuje datum, nadpis, poznámky či náčrty k látce, podtrháváno je podle pravítka, text je čitelný a s danou úpravou, možno lepit i obrázky vztahující se k učivu
  • doplnění látky v případě nepřítomnosti
  • hodnoceno známkou

POMŮCKY

  • učebnice, sešit (vše obaleno), Školní atlas světa (Kartografie), pravítko, nůžky, lepidlo, pastelky; zapomínání ovlivňuje známku

DĚJEPIS

Vyučující: Irena Syblíková

  1. Znalosti a dovednosti: žák/žákyně je připraven/a na každou hodinu. Znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.
  2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
  3. Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
  4. Komunikace: je schopen/a komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
  5. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
  6. Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
  7. Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
  8. Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
  9. Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
  10. Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.

FYZIKA

Vyučující: Anna Skotáková

  1. Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven na každou hodinu, znalosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně
  2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky
  3. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, účastnit se diskuze dle daných pravidel
  4. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z internetu, ověřuje jejich správnost
  5. Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu
  6. Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií

PŘÍRODOPIS

Vyučující: Lenka Košťálová

  • Pojmy – zkoušení tří pojmů každou hodinu, za tři malé stejné známky jedna do ŽK
  • Testy – hodnoceno známkou
  • Ústní zkoušení – hodnoceno známkou
  • Sešit – kontrola 1 x za pololetí, žák je povinen si vést řádně, přehledně všechny zápisy v celém jejich rozsahu. Každý chybějící zápis je hodnocen sníženou známkou. Pokud žák neodevzdá sešit v termínu, je hodnocen slovně – neodevzdal sešit ke kontrole. Pokud žák v daném termínu chybí, odevzdá sešit následující hodinu přírodopisu.  Termín pro 1. popoletí 31. 10 – 4. 11. 2016, termín pro druhé pololetí 27. – 31. 3. 2017
  • Samostatné práce – kontrola a hodnocení vypracování samostatných prací v sešitu v době mé nepřítomnosti (při suplování). Hodnoceno známkou
  • Laboratorní práce – hodnocení známkou
  • Badatelské úkoly – hodnoceno slovně – splnil, nesplnil, u dobrovolných úkolů započteno do aktivity a zájmu o předmět.
  • Aktivita – zájem o předmět – nošení aktuálních článků, referátů, tvorba křížovek a jiných her s biologickou tématikou. Zahrnuje, jak žák reaguje a hlásí se.
  • Spolupráce – se spolužáky, učitelem, ve skupinových pracích
  • Referát – 1 referát za rok na vybrané téma, kritéria hodnocení – srozumitelnost, připravenost, prezentace.  Termín odevzdání – do 30. 9. 2016.

SPOLUPRÁCE A AKTIVITA MOHOU OVLIVNIT VÝSLEDNOU ZNÁMKU AŽ O 1 STUPEŇ! TERMÍNY ODEVZDÁNÍ REFERÁTU, SEŠITU … JSOU ZÁVAZNÉ, PO TERMÍNU NEBUDOU PŔIJÍMÁNY. NEDODRŽENÍ TERMÍNŮ MŮŽE OVLIVNIT VÝSLEDNOU ZNÁMKU AŽ O 1 STUPEŇ!!


VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A ZDRAVÍ

Vyučující: Radka Habešová

    1. aktivní zapojení do práce v hodinách, spolupráce se spolužáky i s učitelem (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)
    2. plnění zadaných úkolů a dokončování práce (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)
    3. zajímavost k probírané látce (1x za čtvrtletí – hodnoceno slovně)
    4. vedení sešitu – zápisy splňují základní estetické požadavky, jsou úplné, vyznáš se v nich (hodnoceno známkou)
    5. písemná tematická práce – (hodnoceno známkou)
    6. krátké testy z probírané látky (hodnoceno známkami)

Body 1 – 3 mohou výslednou známku ovlivnit až o stupeň.


VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Vyučující: Hana Tuháčková

  1. Příprava před hodinou (podklad na lavici a pomůcky)
  2. Přístup k práci (snaží se pracovat co nejlépe, neruší výuku ani ostatní žáky)
  3. Dodržuje stanovený časový limit (maximálně využívá času k práci)
  4. Drží se daného tématu a respektuje pokyny učitele
  5. Odevzdává dokončené práce
  6. Aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací

NĚMECKÝ JAZYK

Vyučující: Petra Železná, Jana Babicová, Lucie Kneidlová

slovně(ústní i písemnou formou) za:

  • míru aktivního zapojení do práce při vyučovací hodině
  • míru spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)
  • nošení pomůcek a učebních materiálů, vedení sešitu

známkou za:

  • ovládání slovní zásoby (pravidelné desetiminutovky) a mluvnice (test na konci lekce)
  • komunikační dovednosti – dialogy
  • čtení a porozumění
  • projekt k probírané látce s ústní prezentací (formát A4, s obrázkem, fotografií, termín a rozsah slov bude upřesněn)

Body 1 a 3 mohou známku ovlivnit až o stupeň.


FRANCOUZSKÝ JAZYK

Vyučující: Eva Škvorová

  1. testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK
  2. ústní projev – průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK
  3. spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň; práce v hodině – hodnoceno známkou do ŽK
  4. domácí úkoly – ústní opakování a procvičování vždy, občas písemné krátké úkoly zaměřené na opakování či procvičení – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, pomůcky – hodnoceno slovně ve čtvrtletí; pokud jsou výsledky úkolů na drill&sklil hodnoceny známkou 1, tato je započtena do hodnocení

PRACOVNÍ ČINNOSTI

Vyučující: Hana Švédová

  • aktivní zapojení do práce, využití daného času, dokončování práce
  • nevyrušování spolužáků při výuce
  • respektování pokynů vyučujícího
  • nošení předem zadaných pomůcek
  • hodnocení pracovních výsledků známkou

HUDEBNÍ VÝCHOVA

Vyučující: Hana Tuháčková

Výsledná známka se skládá:

  • z hodnocení aktivity při hodině – spolupráce s učitelem, ve skupinách, dvojicích,….
  • z tvořivého přístupu – hra na rytmické nástroje, práce s hlasem, textem písně,….
  • z hudební teorie a historie – noty, notový zápis, hudební názvosloví, dějiny hudby,…
  • z pohybové improvizace – pohybová reakce na hudbu, na rytmus, spojení hlasu a pohybu, taneční variace,…
  • z referátu nebo prezentace
  • z vedení portfolia – musí obsahovat všechny pracovní listy a to doplněné a notový materiál, který se bude rozdávat při hodinách – vybrané písně
  • z opakovacích testů

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Vyučující: Lenka Košťálová

  1. Hodnocení:
  2. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
  3. Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, buď odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel, nebo si hodinu nahradí. Pokud hodina není řádně nahrazena do pololetí, je danému žákovi snížena známka z Tv min. o klas. stupeň (záleží na počtu nenahrazených hodin).
  4. Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.
  5. Zlepšení individuálních výkonů.

Vyučující: Bohuslav Stejskal

Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.

  1. Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.
  2. Splnění úkolu dovednostního charakteru
  3. Dodržování pokynů a BOZ
  4. Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních výkonů
  5. Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor – snížená známka z Tv.
  6. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

Vyučující: Lucie Adamcová Kneidlová

Hlediska hodnocení:

  • žáci se pravidelně zúčastňují hodin TV
  • žáci nemusí cvičit tehdy, pokud předloží písemnou omluvenku (datum, podpis rodičů)
  • žáci nosí cvičební úbor – 3x zapomenutý úbor (třeba jen obuv) = snížená známka z TV
  • žáci plní pokyny vyučujícího, nenarušuje svým chováním výuku – ovlivňuje známku až o stupeň
  • žáci se snaží co nejlépe provádět jednotlivá cvičení, pracují na zlepšení individuálních výkonů
  • žáci na začátku výuky podávají hlášení – hodnoceno známkou
  • některé dovednosti jsou hodnoceny známkou, některé výkony slovně a zapsány do ŽK

Vyučující: Jan Hájek

  1. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze
    tehdy, předloží-li omluvenku.
  2. Cvičební úbor – za vícenásobnou nepřipravenost snížená známka (3x o stupeň níže)
  3. Snaha a aktivní přístup – vyhýbání se aktivitám vede ke snížení známky o stupeň
  4. Zlepšení fyzické kondice a osobních výkonů

RUSKÝ JAZYK

Vyučující: Hana Tomšíková
2. povinný jazyk

Testy

  • neohlášené malé opakovací testy (písmena, slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka
  • diktáty – známka
  • velké testy – po každé lekci
  • známka do ŽK

Ústní projev

  • průběžně během celého roku
  • dialogy zpaměti
  • čtení a porozumění textu
  • odpovědi na otázky
  • slovíčka a fráze
  • známkou

Práce v hodinách

  • míra aktivního zapojení do práce (spolupráce s učitelem, spolužáky, společná práce)
  • vedení sešitu – žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
  • úprava sešitu
  • opravy v sešitech
  • čtvrtletní hodnocení – může ovlivnit známku až o stupeň

Domácí příprava

  • nošení pomůcek (učebnice, PS, sešity, slovníček)
  • plnění zadaných úkolů (písemných i ústních)
  • dopsaný PS při nepřítomnosti
  • zápis do ŽK při nesplnění (oznámení rodičům)
  • čtvrtletní hodnocení – může ovlivnit známku až o stupeň