Kritéria hodnocení 8. C
ČESKÝ JAZYK
Vyučující: Radka Habešová
ZNALOSTI A VĚDOMOSTI – Testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou.
SPOLUPRÁCE – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do skupinové práce, vedení sešitu teorie mluvnice a literatury, opravy cvičení, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky, červenou a zelenou propisku), hodnoceno slovně i známkou, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň.
DODRŽOVÁNÍ TERMÍNŮ – odevzdávání zadaných prací, domácích úkolů a referátů včas. V případě absence hned následující hodinu nebo po domluvě. Termíny jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány. Hodnoceno slovně i známkou, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň.
DOMÁCÍ PŘÍPRAVA – 15 úkolů z PS, týdně jeden DÚ (i v případě, že chybíš), náhradní termín je jen jeden, doplněná zameškaná látka do týdne od konce absence, ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí hodnoceno známkou s nejvyšším počtem bodů.
PÍSEMNÉ PRÁCE – za pololetí napíšeš nejméně jednu velkou slohovou práci, jeden kontrolní diktát a pololetní práci, hodnoceno známkou.
ČETBA – dva zápisy ve čtenářském deníku podle kritérií. Termíny odevzdání: 5. a 6.10. 2017,
- a 8. 12. 2017, 8. a 9. 3. 2018, 31.5..a 1. 6. 2018 a jeden referát v individuálním termínu, hodnoceno známkou
– referát o zajímavé knize – termín zapíšeš sám do přehledu a do sešitu, knihu si vybereš také sám, požadavky si upřesníme a zapíšeme, hodnoceno známkou
MATEMATIKA
Vyučující: Mgr. Hana Ohnůtková
Žák (žákyně) nosí na každou hodinu: učebnici, pracovní sešit, školní sešit, trojúhelník s ryskou, pravítko, lepidlo, nůžky, gumu, ořezanou tužku, dvě pastelky.
Domácí úkol bude zadáván dle potřeby do školního sešitu, pracovního sešitu nebo na pracovní list.
Znalosti z matematiky budou prověřovány písemným zkoušením; písemnými pracemi menšího rozsahu, které se budou psát každý týden v domluvený den; písemnými minutovkami – práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou. Každé čtvrtletí se píše hodinová písemná práce.
Hodnocení zahrnuje:
- známky z písemných prací a písemného zkoušení
- aktivita v hodině
- domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování
- vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva
- dokončování prací zadaných v hodině
- nošení výše zmíněných pomůcek
Body hodnocení mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.
PŘÍRODOPIS
Vyučující: Lenka Košťálová
- Pojmy – zkoušení tří pojmů každou hodinu, za tři malé stejné známky jedna do ŽK
- Testy – hodnoceno známkou
- Ústní zkoušení – hodnoceno známkou
- Sešit – kontrola 1 x za pololetí, žák je povinen si vést řádně, přehledně všechny zápisy v celém jejich rozsahu. Každý chybějící zápis je hodnocen sníženou známkou. Pokud žák neodevzdá sešit v termínu, je hodnocen slovně – neodevzdal sešit ke kontrole. Pokud žák v daném termínu chybí, odevzdá sešit následující hodinu přírodopisu. Termín pro 1. popoletí 30. 10 – 3. 11. 2017, termín pro druhé pololetí 2. – 6. 4. 2018
- Samostatné práce – kontrola a hodnocení vypracování samostatných prací v sešitu v době mé nepřítomnosti (při suplování). Hodnoceno známkou
- Laboratorní práce – hodnocení známkou
- Badatelské úkoly – hodnoceno slovně – splnil, nesplnil, u dobrovolných úkolů započteno do aktivity a zájmu o předmět.
- Aktivita – zájem o předmět – nošení aktuálních článků, referátů, tvorba křížovek a jiných her s biologickou tématikou. Zahrnuje, jak žák reaguje a hlásí se.
- Spolupráce – se spolužáky, učitelem, ve skupinových pracích
- Referát – 1 referát za rok na vybrané téma, kritéria hodnocení – srozumitelnost, připravenost, prezentace. Termín odevzdání – do 20. 10. 2017
SPOLUPRÁCE A AKTIVITA MOHOU OVLIVNIT VÝSLEDNOU ZNÁMKU AŽ O 1 STUPEŇ!
TERMÍNY ODEVZDÁNÍ REFERÁTU, SEŠITU…JSOU ZÁVAZNÉ, PO TERMÍNU NEBUDOU PŔIJÍMÁNY.NEDODRŽENÍ TERMÍNŮ MŮŽE OVLIVNIT VÝSLEDNOU ZNÁMKU AŽ O 1 STUPEŇ
DĚJEPIS
Vyučující: Irena Syblíková
- Znalosti a dovednosti: žák/žákyně je připraven/a na každou hodinu. Znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně (krátké testy)
- Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
- Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
- Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
- Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
- Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
- Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
- Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
- Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
- Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.
FYZIKA
Vyučující: Mgr. Hana Ohnůtková
Na hodinu fyziky si žák (žákyně) nosí: učebnici, školní sešit, pravítko, psací potřeby a pastelky (základní barvy)
Znalosti a dovednosti budou prověřovány
- ústním zkoušením, popř. provedením pokusu
- písemnými pracemi menšího rozsahu, které se budou psát dle probrání učiva a většinou budou oznámeny předem – práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou
- testy
Hodnocení zahrnuje:
- známky z písemných prací a testů
- aktivita v hodině
- referát – včasné odevzdávání a způsob vypracování (pokud bude žákovi zadán)
- vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva
- nošení výše zmíněných pomůcek
Body hodnocení mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.
ANGLICKÝ JAZYK
Vyučující: Kateřina Kubásková, Tereza Smoláková, Lucie Wladařová, Hana Kráslová
- součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha – pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v eŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma), nedílnou součástí je i ústní projev
- žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
Písemné práce
- žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu
- vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn
- během školního roku jsou zadávány projektové práce
- s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení
Domácí příprava
- žák si nosí pomůcky – učebnice, sešit, pracovní sešit—- 3x zapomeneš -poznámka do eŽK
- žák pracuje se slovníkem
- žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně —- 3x zapomeneš – poznámka do eŽK
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A KE ZDRAVÍ
Vyučující: Radka Habešová
- aktivní zapojení do práce v hodinách, spolupráce se spolužáky i s učitelem (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)
- plnění zadaných úkolů a dokončování práce (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)
- zajímavost k probírané látce (1x za čtvrtletí – hodnoceno slovně)
- vedení sešitu – zápisy splňují základní estetické požadavky, jsou úplné, vyznáš se v nich (hodnoceno známkou)
- písemná tematická práce – (hodnoceno známkou)
- krátké testy z probírané látky (hodnoceno známkami)
- Body 1 – 3 mohou výslednou známku ovlivnit až o stupeň.
NĚMECKÝ JAZYK
Vyučující: Petra Železná, Jana Babicová, Lenka Košťálová
slovně (ústní i písemnou formou) za:
- míru aktivního zapojení do práce při vyučovací hodině
- míru spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)
- nošení pomůcek a učebních materiálů, vedení sešitu
Body 1 a 3 mohou známku ovlivnit až o stupeň.
známkou za:
- ovládání slovní zásoby (pravidelné desetiminutovky) a mluvnice (test na konci lekce)
- komunikační dovednosti – dialogy
- čtení a porozumění
- projekt k probírané látce s ústní prezentací (formát A4, s obrázkem, fotografií, termín a rozsah slov bude upřesněn)
FRANCOUZSKÝ JAZYK
Vyučující: Eva Škvorová
- testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK
- ústní projev – průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK
- spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň; práce v hodině – hodnoceno známkou do ŽK
- domácí úkoly – ústní opakování a procvičování vždy, občas písemné krátké úkoly zaměřené na opakování či procvičení – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, pomůcky – hodnoceno slovně ve čtvrtletí; pokud jsou výsledky úkolů na drill&sklil hodnoceny známkou 1, tato je započtena do hodnocení
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Eva Škvorová
- Příprava před hodinou (podklad na lavici a pomůcky)
- Přístup k práci (snaží se pracovat co nejlépe, neruší výuku ani ostatní žáky)
- Dodržuje stanovený časový limit (maximálně využívá času k práci)
- Drží se daného tématu a respektuje pokyny učitele
- Odevzdává dokončené práce
- Aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Bohuslav Stejskal
Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.
- Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.
- Splnění úkolu dovednostního charakteru
- Dodržování pokynů a BOZ
- Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních výkonů
- Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor – snížená známka z Tv.
- Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
Vyučující: Lenka Košťálová
- Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
- Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, buď odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel, nebo si hodinu nahradí. Pokud hodina není řádně nahrazena do pololetí, je danému žákovi snížena známka z Tv min. o klas. stupeň (záleží na počtu nenahrazených hodin).
- Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.
- Zlepšení individuálních výkonů.
Vyučující: Jan Hájek
- Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze
tehdy, předloží-li omluvenku. - Cvičební úbor – za vícenásobnou nepřipravenost snížená známka (3x o stupeň níže)
- Snaha a aktivní přístup – vyhýbání se aktivitám vede ke snížení známky o stupeň
- Zlepšení fyzické kondice a osobních výkonů
PRACOVNÍ ČINNOSTI
Vyučující: Lucie Wladařová
- Přístup k práci, snaha
- Dodržování pracovního řádu, bezpečnosti
- Nošení pomůcek a zacházení s nimi
- Provedení práce, respektování pokynů pedagoga, dokončení zadané práce, úklid svého pracovního místa
Vyučující: Miloslava Spilková
- Přístup k práci
- Dodržování prac.řádu, bezpečnost
- Zacházení s nářadím
- Provedenou práci
ZEMĚPIS
Vyučující: Hana Tomšíková
TESTY
- krátký po každém probraném celku – hodnoceno známkou
- souhrnné čtvrtletní – známka
ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ
- žák odpovídá samostatně v celých větách na otázky nebo dané téma
- hodnoceno známkou
MAPY
- ukazování na nástěnné nebo příruční mapě
- zkoušení – ukázat 10 objektů
- hodnoceno známkou
SAMOSTATNÁ PRÁCE
- v sešitě – malá známka
- při suplování – malá známka (3 malé známky = 1 velká do ŽK)
SKUPINOVÁ PRÁCE
- žák pracuje aktivně, využívá daného času
- žák pomáhá druhým, ale nedělá za ně práci
- hodnotí se ústně i známkou
SEŠIT
- kontrola 1x za čtvrtletí
- zápis obsahuje datum, nadpis, poznámky či náčrty k látce, podtrháváno je podle pravítka, text je čitelný a s danou úpravou, možno lepit i obrázky vztahující se k učivu
- doplnění látky v případě nepřítomnosti
- hodnoceno známkou
POMŮCKY
- učebnice, sešit (vše obaleno), pravítko, nůžky, lepidlo, pastelky, kružítko; zapomínání ovlivňuje známku
RUSKÝ JAZYK
Vyučující: Hana Tomšíková
Testy
- neohlášené malé opakovací testy (písmena, slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka
- diktáty – známka
- velké testy – po každé lekci
- známka do ŽK
Ústní projev
- průběžně během celého roku
- dialogy zpaměti
- čtení a porozumění textu
- odpovědi na otázky
- slovíčka a fráze
- známkou + slovní hodnocení
Práce v hodinách
- míra aktivního zapojení do práce (spolupráce s učitelem, spolužáky, společná práce)
- vedení sešitu – žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
- úprava sešitu
- opravy v sešitech
- čtvrtletní hodnocení – může ovlivnit známku až o stupeň
Domácí příprava
- nošení pomůcek (učebnice, PS, sešity, slovníček)
- plnění zadaných úkolů (písemných i ústních)
- dopsaný PS při nepřítomnosti
- zápis do ŽK při nesplnění (oznámení rodičům)
- čtvrtletní hodnocení – může známku ovlivnit o stupeň
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Vyučující: Hana Tuháčková
Výsledná známka se skládá:
- z hodnocení aktivity při hodině – spolupráce s učitelem, ve skupinách, dvojicích,….
- z tvořivého přístupu – hra na rytmické nástroje, práce s hlasem, textem písně,….
- z hudební teorie a historie – noty, notový zápis, hudební názvosloví, dějiny hudby,…
- z pohybové improvizace – pohybová reakce na hudbu, na rytmus, spojení hlasu a pohybu, taneční variace,…
- z referátu nebo prezentace
- z vedení portfolia – musí obsahovat všechny pracovní listy a to doplněné a notový materiál, který se bude rozdávat při hodinách – vybrané písně
- z opakovacích testů
CHEMIE
Vyučující: Jan Hájek
Hodnocení bude prováděno známkou.
Hodnocení:
- spolupráce s učitelem (aktivita, nošení pomůcek, domácí příprava)
- spolupráce se spolužáky (zapojení se do společné práce, LP)
hodnoceno známkou – výstupní práce např. protokol z LP je ohodnocena známkou, ve které je zahrnuta i spolupráce s ostatními - referát – podle společně stanovených kritérií
- písemné testy – práce je obodována a na základě počtu bodů oznámkovaná
- znalost názvosloví – nezbytná pro další práci v chemii, znalost bude testována krátkými testy, obodována a ohodnocena známkou. Do konečné klasifikace bude zahrnuta celková známka z názvosloví.
Písemné práce budou žákům oznámeny předem, takže mají možnost se na ně důkladně připravit. Přesto v odůvodněných případech mají možnost, po dohodě s učitelem, napsat opravnou písemnou práci.
INFORMATIKA
Vyučující: Jan Hájek
Hodnocení bude prováděno známkou.
Parametry ovlivňující známku:
- Aktivita žáka a spolupráce žáka se spolužáky při skupinové práci, spolupráce s učitelem
- Připravenost na hodinu – potřebné vědomosti, výsledky testů, hodnocení individuálních prací
- Včasné a pečlivé odevzdávání domácích úkolů a samostatných prací
V odůvodněných případech (dlouhodobá nemoc či nepřítomnost) se lze na vypuštění některých požadavků dohodnout s vyučujícím.