Kritéria hodnocení 6.B
MATEMATIKA
Vyučující: Mgr. Hana Ohnůtková
Žák (žákyně) nosí na každou hodinu: učebnici, pracovní sešit, školní sešit, psací potřeby, pravítko, lepidlo, nůžky, gumu, ořezanou tužku, dvě pastelky a malé lepidlo.
- Domácí úkol bude pravidelně 1x týdně do sešitu na domácí přípravu.
- Znalosti z matematiky budou prověřovány písemným zkoušením; písemnými pracemi menšího rozsahu, které se budou psát každý týden v domluvený den; písemnými minutovkami – práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou. Každé čtvrtletí se píše hodinová písemná práce.
Hodnocení zahrnuje:
- známky z písemných prací a písemného zkoušení
- aktivita v hodině
- domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování
- vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva
- dokončování prací zadaných v hodině
- nošení výše zmíněných pomůcek
- Body hodnocení mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.
ČESKÝ JAZYK
Vyučující: Radka Habešová
- ZNALOSTI A VĚDOMOSTI – Testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou.
- SPOLUPRÁCE – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do skupinové práce, vedení sešitu teorie mluvnice a literatury, opravy cvičení, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky, červenou a zelenou propisku), hodnoceno slovně i známkou, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň.
- DODRŽOVÁNÍ TERMÍNŮ – odevzdávání zadaných prací, domácích úkolů a referátů včas. V případě absence hned následující hodinu nebo po domluvě. Termíny jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány. Hodnoceno slovně i známkou, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň.
- DOMÁCÍ PŘÍPRAVA – 15 úkolů z PS dobrovolné, týdně jeden DÚ (i v případě, že chybíš), náhradní termín je jen jeden, doplněná zameškaná látka do týdne od konce absence, ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí hodnoceno známkou s nejvyšším počtem bodů.
- PÍSEMNÉ PRÁCE – za pololetí napíšeš čtyři slohové práce, jeden kontrolní diktát a pololetní práci, vstupní test, rozbor složitého souvětí a pravopisný test, hodnoceno známkou.
- ČETBA – dva zápisy ve čtenářském deníku podle kritérií. Termíny odevzdání: 7. a 8. 10. 2019 a 10. 12. 2019, 9. a 10. 3. 2020, 8. 6. a 9. 6. 20120 a jeden referát v individuálním termínu, hodnoceno známkou.
NĚMECKÝ JAZYK
Vyučující: Petra Železná
- Příprava na hodinu – nošení učebních pomůcek a psacích potřeb, plnění domácích úkolů v zadaném termínu.
- Spolupráce – aktivita ve vyučování, řádné vedení sešitů.
- Znalosti a dovednosti – pravidelné desetiminutovky, testy na konci lekce, ústní prověřování slovní zásoby, komunikační dovednosti (rozhovory), zpracování a prezentace projektů (téma a kritéria budou vždy upřesněny).
Body 1 a 2 můžou ovlivnit známku až o 1 stupeň.
FRANCOUZSKÝ JAZYK
Vyučující: Eva Škvorová
- testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK
- ústní projev – průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK
- spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň; práce v hodině – hodnoceno známkou do ŽK
- domácí úkoly – ústní opakování a procvičování vždy, občas písemné krátké úkoly zaměřené na opakování či procvičení – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, pomůcky – hodnoceno slovně ve čtvrtletí
ANGLICKÝ JAZYK
Vyučující: Kateřina Kubásková, Hylda Součková, Jana Moravcová
- součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha – známka v eŽK zkratkou PvH, nedílnou součástí je i ústní projev
- žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
Písemné práce
- žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu
- vždy po probrané lekci – souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn
- během školního roku jsou zadávány projektové a slohové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení
Domácí příprava
- žák si nosí pomůcky – učebnice, sešit, pracovní sešit —- 3x zapomeneš – informace pro rodiče do eŽK
- žák pracuje se slovníkem
- žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně —- 3x zapomeneš – informace pro rodiče do eŽK
- četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading
DĚJEPIS
Vyučující: Irena Syblíková
- Znalosti a dovednosti: žák/žákyně je připraven/a na každou hodinu. Znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně (krátké testy)
- Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
- Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
- Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
- Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
- Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
- Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
- Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
- Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
- Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.
FYZIKA
Vyučující: Jan Hájek
Na hodinu fyziky si žák nosí: učebnici, školní sešit, pravítko, psací potřeby
Znalosti a dovednosti budou prověřovány:
- písemnými pracemi menšího rozsahu, které se budou psát dle probrání učiva a většinou budou oznámeny předem – práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou,
- ústním zkoušením (pokud žák sám požádá).
Hodnocení zahrnuje:
- známky z písemných prací,
- aktivita v hodině, zapojení do společné práce,
- referát – včasné odevzdávání a způsob vypracování (pokud bude žákovi zadán),
- vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva,
- nošení výše zmíněných pomůcek.
PŘÍRODOPIS
Vyučující: Ladislava Srpová
- Testy – hodnoceno známkou, krátký test kdykoli, delší po každém probraném celku (bude hlášen předem)
- Sešit – kontrola 1x za čtvrtletí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k učivu, zadané obrázky, tabulky atd., doplnění látky v případě nepřítomnosti, hodnotí se přehlednost
- Práce v hodině, aktivita, pozornost, spolupráce při skupinové práci
- Referát, prezentace – 1x za pololetí, zadané téma, vypracování v papírové nebo elektronické podobě
Body 2. – 4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A ZDRAVÍ
Vyučující: Jan Hájek
Hodnocení bude prováděno známkou.
- aktivní zapojení do práce v hodinách, spolupráce se spolužáky i s učitelem
- plnění zadaných úkolů a dokončování práce
- komunikace a snaha o zapojení do aktivit v hodině (např. diskuze k probírané látce)
- vedení sešitu – zápisy splňují základní estetické požadavky, jsou úplné, vyzná se v nich
- písemná tematická práce v sešitu 1x za pololetí
- v případě nutnosti krátké testy z probírané látky (jsou předem oznámeny)
- body 1-4 mohou výslednou známku ovlivnit až o stupeň
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Vyučující: Hana Tuháčková
Výsledná známka se skládá:
- z hodnocení aktivity při hodině – spolupráce s učitelem, ve skupinách, dvojicích, …
- z tvořivého přístupu – hra na rytmické nástroje, práce s hlasem, textem písně, …
- z hudební teorie a historie – noty, notový zápis, hudební názvosloví, dějiny hudby, …
- z pohybové improvizace – pohybová reakce na hudbu, na rytmus, spojení hlasu a pohybu, taneční variace, …
- z referátu nebo prezentace
- z vedení portfolia – musí obsahovat všechny pracovní listy, a to doplněné o notový materiál, který se bude rozdávat při hodinách – vybrané písně
- z opakovacích testů
PRACOVNÍ ČINNOSTI
Vyučující: Jan Hájek
Hodnocení bude prováděno známkou.
- Aktivní přístup k práci
- Dodržování prac. řádu, (bezpečnost)
- Zacházení s nářadím a kuchyňskými pomůckami
- Provedenou práci, přípravu dle pokynů a nošení pomůcek
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Bohuslav Stejskal
Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.
- Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a
současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka. - Splnění úkolu dovednostního charakteru
- Dodržování pokynů a BOZ
- Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních
výkonů - Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor –
snížená známka z Tv. - Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze
tehdy, předloží-li před vyuč. jednotkou omluvenku.
Vyučující: Jan Hájek, Lucie Jovanovičová
- Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze
tehdy, předloží-li omluvenku. - Cvičební úbor – za vícenásobnou nepřipravenost snížená známka (3x o stupeň níže)
- Snaha a aktivní přístup – vyhýbání se aktivitám vede ke snížení známky o stupeň
- Zlepšení fyzické kondice a osobních výkonů
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Soňa Nečesaná
- žák používá školní pomůcky účelně a hospodárně
- příprava před hodinou – zajistí pokrytí pracovní plochy před znečištěním a poškozením
- přístup k práci – pracuje aktivně dle svých možností a nenarušuje výuku
- dodržuje stanovený časový limit pro dokončení práce
- respektuje pokyny učitele a drží se daného tématu
- odevzdává dokončené práce
- aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací
ZEMĚPIS
Vyučující: Hana Tomšíková
- TESTY – krátký po každém probraném celku – hodnoceno známkou
– souhrnné čtvrtletní – známka
- ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ – žák odpovídá samostatně v celých větách na otázky nebo dané téma
– hodnoceno známkou
- MAPY – ukazování na nástěnné nebo příruční mapě
– zkoušení – ukázat 10 objektů
– hodnoceno známkou
- SAMOSTATNÁ PRÁCE – v sešitě – malá známka
– při suplování – malá známka (3 malé známky = 1 velká do ŽK)
- SKUPINOVÁ PRÁCE – žák pracuje aktivně, využívá daného času
– žák pomáhá druhým, ale nedělá za ně práci
– hodnotí se ústně i známkou
- SEŠIT – kontrola 1x za čtvrtletí
– zápis obsahuje datum, nadpis, poznámky či náčrty k látce, podtrháváno je podle
pravítka, text je čitelný a s danou úpravou, možno lepit i obrázky vztahující se k učivu
– doplnění látky v případě nepřítomnosti
– hodnoceno známkou
- POMŮCKY – učebnice, sešit (vše obaleno), Školní atlas světa (Kartografie), pravítko, nůžky,
lepidlo, pastelky
INFORMATIKA
Vyučující: Jan Hájek
Hodnocení bude prováděno známkou.
Parametry ovlivňující známku:
- Aktivita žáka a spolupráce žáka se spolužáky při skupinové práci, spolupráce s učitelem.
- Připravenost na hodinu – potřebné vědomosti, výsledky testů, hodnocení individuálních prací.
- Včasné a pečlivé odevzdávání samostatných prací v hodině.
- Dodržování pokynů a etických pravidel při elektronické komunikaci a používání ICT.
V odůvodněných případech (dlouhodobá nemoc či nepřítomnost) se lze na vypuštění některých požadavků dohodnout s vyučujícím.