Kritéria hodnocení 6. B

ANGLICKÝ JAZYK

Vyučující:  Kateřina Kubásková,  Lucie Wladařová

  • součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha – pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v eŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma), nedílnou součástí je i ústní projev
  • žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem

Písemné práce

  • žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu
  • vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn
  • během školního roku jsou zadávány projektové práce
  • s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení

Domácí příprava

  • žák si nosí pomůcky – učebnice, sešit, pracovní sešit—- 3x zapomeneš -poznámka do eŽK
  • žák pracuje se slovníkem
  • žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně —- 3x zapomeneš – poznámka do eŽK

MATEMATIKA

Vyučující: Marcela Oujiřová

Na hodinu matematiky bude žák (žákyně) nosit: učebnici, pracovní sešit, sešit, trojúhelník s ryskou, pravítko, kružítko, úhloměr, gumu, tužku a dvě ořezané pastelky.
Domácí úkol bude pravidelně 1 x týdně
Znalosti z matematiky budou prověřovány hlavně písemnými pracemi, práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou. Každé čtvrtletí se píše hodinová písemná práce.
Hodnocení zahrnuje

  1. známky
  2. vedení školního sešitu – čitelné zápisy, doplňování učiva
  3. domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování
  4. dokončování prací zadaných v hodině
  5. nošení výše zmíněných pomůcek
  6. aktivita v hodině

Body 2 – 6 mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.


PŘÍRODOPIS

Vyučující: Ladislava Srpová

  1. Testy – hodnoceno známkou, krátký test kdykoli, delší po každém probraném celku (bude hlášen předem)
  2. Sešit – kontrola 1x za čtvrtletí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k učivu, zadané obrázky, tabulky atd., doplnění látky v případě nepřítomnosti, hodnotí se přehlednost
  3. Práce v hodině, aktivita, pozornost, spolupráce při skupinové práci
  4. Referát, prezentace – 1x za pololetí, zadané téma, vypracování v papírové nebo elektronické podobě

Body 2. – 4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň


DĚJEPIS

Vyučující: Irena Syblíková

  1. Znalosti a dovednosti: žák/žákyně je připraven/a na každou hodinu. Znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně (krátké testy)
  2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
  3. Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
  4. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
  5. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
  6. Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
  7. Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
  8. Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
  9. Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
  10. Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.

FYZIKA

Vyučující: Anna Skotáková

  1. Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven na každou hodinu, znalosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně
  2. Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky
  3. Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, účastnit se diskuze dle daných pravidel
  4. Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z internetu, ověřuje jejich správnost
  5. Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu
  6. Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií

ČESKÝ JAZYK

Vyučující: Jana Klimtová

ZNALOSTI A VĚDOMOSTI – Krátké testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou: malá známka za krátká procvičení na jedno téma, opakovací nebo souhrnné testy jsou důležitější a předem oznámené

SPOLUPRÁCE – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, vedení sešitu s mluvnicí a literaturou, opravy sešitů, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky)
hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň

DODRŽOVÁNÍ TERMÍNŮ – odevzdávání zadaných prací, DÚ a referátů včas, v případě nemoci hned následující hodinu. Termíny jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány. Toto se týká i domácích úkolů a jejich oprav!
hodnoceno slovně ve čtvrtletí výslednou známku může ovlivnit až o stupeň,

DÚ v pololetí souhrnnou známkou – důležitá

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA – týdně jeden DÚ (i v případě, že chybíš) – letos budou úkoly na úterý

– doplněná zameškaná látka do týdne od konce absence
ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí hodnoceno známkou – důležitá známka

PÍSEMNÉ PRÁCE – za pololetí napíšeš jednu velkou slohovou práci, jeden kontrolní diktát a pololetní práci
hodnoceno známkou – velká známka

ČETBA – dva zápisy ve čtenářském deníku. Termíny odevzdání:
1. pololetí:   3. 11. 2017, 10. 1. 2018
2. pololetí: 2. 3. 2018, 18. 5. 2018 (hodnoceno známkou)

– referát o zajímavé knize – termín si domluvíš sám, knihu si vybereš také sám, požadavky si upřesníme a zapíšeme (hodnoceno známkou)


VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Vyučující: Soňa Nečesaná

  1. žák používá školní pomůcky účelně a hospodárně
  2. příprava před hodinou- zajistí pokrytí pracovní plochy před znečištěním a poškozením
  3. přístup k práci – pracuje aktivně dle svých možností a nenarušuje výuku
  4. dodržuje stanovený časový limit pro dokončení práce
  5. respektuje pokyny učitele a drží se daného tématu
  6. odevzdává dokončené práce
  7. aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A ZDRAVÍ

Vyučující: Tereza Smoláková

  • aktivita v hodině, spolupráce se spolužáky i s učitelem
  • plnění zadaných úkolů a dokončení prací
  • vyhledávání aktuálních informací a zajímavostí k probíranému tématu
  • vedení zápisů
  • krátké testy z probraného učiva

Body 1. – 4. mohou výslednou známku ovlivnit až o jeden stupeň.


TĚLESNÁ VÝCHOVA

Vyučující: Lenka Košťálová

  • Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
  • Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, buď odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel, nebo si hodinu nahradí. Pokud hodina není řádně nahrazena do pololetí, je danému žákovi snížena známka z Tv min. o klas. stupeň (záleží na počtu nenahrazených hodin).
  • Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.
  • Zlepšení individuálních výkonů.

 

Vyučující: Hana Tomšíková

  • žáci se pravidelně zúčastňují hodin TV
  • žáci nemusí cvičit pouze tehdy, pokud předloží písemnou omluvenku (datum, podpis rodičů)
  • žáci nosí cvičební úbor- zapomenou-li převlečení či obuv, hodiny si nahradí;
  • nejsou-li hodiny do pololetí řádně nahrazeny, je danému žákovi snížena známka minimálně o jeden stupeň (podle počtu hodin)
  • žáci plní pokyny vyučujícího, nenarušují svým chováním výuku – ovlivňuje známku až o stupeň
  • žáci se snaží co nejlépe provádět jednotlivá cvičení, pracují na zlepšení individuálních výkonů
  • žáci na začátku výuky podávají hlášení – hodnoceno známkou
  • některé dovednosti jsou hodnoceny známkou, některé výkony slovně

 

Vyučující: Bohuslav Stejskal

Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.

  1. Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.
  2. Splnění úkolu dovednostního charakteru
  3. Dodržování pokynů a BOZ
  4. Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních
    výkonů
  5. Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor –
    snížená známka z Tv.
  6. Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze
    tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.

PRACOVNÍ ČINNOSTI

Vyučující: Miloslava Spilková

  • Přístup k práci
  • Dodržování prac. řádu, bezpečnost
  • Zacházení s nářadím
  • Provedenou práci

Vyučující: Soňa Nečesaná

PŘÍSTUP K PRÁCI

  • aktivní zapojení do práce v hodinách
  • snaha pracovat co nejlépe
  • nerušit výuku ani své spolužáky

VLASTNÍ PRÁCE A SPOLUPRÁCE

  • respektování pokynů vyučujícího
  • dodržení tématu a způsobu práce, časového limitu
  • spolupráce s ostatními při skupinové práci
  • přinese si potřeby, které budou nahlášeny předem

ZEMĚPIS

Vyučující: Hana Tomšíková

TESTY

  • krátký po každém probraném celku – hodnoceno známkou
  • souhrnné čtvrtletní – známka

ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ

  • žák odpovídá samostatně v celých větách na otázky nebo dané téma
  • hodnoceno známkou

MAPY

  • ukazování na nástěnné nebo příruční mapě
  • zkoušení – ukázat 10 objektů
  • hodnoceno známkou

SAMOSTATNÁ PRÁCE

  • v  sešitě – malá známka
  • při suplování – malá známka (3 malé známky = 1 velká do ŽK)

SKUPINOVÁ PRÁCE

  • žák pracuje aktivně, využívá daného času
  • žák pomáhá druhým, ale nedělá za ně práci
  • hodnotí se ústně i známkou

SEŠIT

  • kontrola 1x za čtvrtletí
  • zápis obsahuje datum, nadpis, poznámky či náčrty k látce, podtrháváno je podle pravítka, text je čitelný a s danou úpravou, možno lepit i obrázky vztahující se k učivu
  • doplnění látky v případě nepřítomnosti
  • hodnoceno známkou

POMŮCKY

  • učebnice, sešit (vše obaleno), pravítko, nůžky, lepidlo, pastelky, kružítko; zapomínání ovlivňuje známku

RUSKÝ JAZYK

Vyučující: Hana Tomšíková

Testy

  • neohlášené malé opakovací testy (písmena, slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka
  • diktáty – známka
  • velké testy – po každé lekci
  • známka do ŽK

Ústní projev

  • průběžně během celého roku
  • dialogy zpaměti
  • čtení a porozumění textu
  • odpovědi na otázky
  • slovíčka a fráze
  • známkou + slovní hodnocení

Práce v hodinách

  • míra aktivního zapojení do práce (spolupráce s učitelem, spolužáky, společná práce)
  • vedení sešitu – žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
  • úprava sešitu
  • opravy v sešitech
  • čtvrtletní hodnocení – může ovlivnit známku až o stupeň

Domácí příprava

  • nošení pomůcek (učebnice, PS, sešity, slovníček)
  • plnění zadaných úkolů (písemných i ústních)
  • dopsaný PS při nepřítomnosti
  • zápis do ŽK při nesplnění (oznámení rodičům)

čtvrtletní hodnocení – může ovlivnit známku až o stupeň


FRANCOUZSKÝ JAZYK

Vyučující: Eva Škvorová

  1. testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK
  2. ústní projev – průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK
  3. spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň; práce v hodině – hodnoceno známkou do ŽK
  4. domácí úkoly – ústní opakování a procvičování vždy, občas písemné krátké úkoly zaměřené na opakování či procvičení – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, pomůcky – hodnoceno slovně ve čtvrtletí; pokud jsou výsledky úkolů na drill&sklil hodnoceny známkou 1, tato je započtena do hodnocení

NĚMECKÝ JAZYK

Vyučující: Petra Železná

slovně (ústní i písemnou formou) za:

1) míru aktivního zapojení do práce při vyučovací hodině

2) míru spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)

3) nošení pomůcek a učebních materiálů, vedení sešitu

Body 1 a 3 mohou známku ovlivnit až o stupeň.

známkou za:

  • ovládání slovní zásoby (pravidelné desetiminutovky) a mluvnice (test na konci lekce)
  • komunikační dovednosti – dialogy
  • čtení a porozumění
  • projekt k probírané látce s ústní prezentací (formát A4, s obrázkem, fotografií, termín a rozsah slov bude upřesněn)

HUDEBNÍ VÝCHOVA

Vyučující: Hana Tuháčková

Výsledná známka se skládá:

  • z hodnocení aktivity při hodině – spolupráce s učitelem, ve skupinách, dvojicích,….
  • z tvořivého přístupu – hra na rytmické nástroje, práce s hlasem, textem písně,….
  • z hudební teorie a historie – noty, notový zápis, hudební názvosloví, dějiny hudby,…
  • z pohybové improvizace – pohybová reakce na hudbu, na rytmus, spojení hlasu a pohybu, taneční variace,…
  • z referátu nebo prezentace
  • z vedení portfolia – musí obsahovat všechny pracovní listy a to doplněné a notový materiál, který se bude rozdávat při hodinách – vybrané písně
  • z opakovacích testů