Kritéria hodnocení 5. B
ČESKÝ JAZYK
Vyučující: Petra Železná
- příprava na hodinu a spolupráce – pravidelné nošení učebních pomůcek, aktivita ve vyučování, řádné vedení zápisů do sešitu (hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň)
- dodržování termínů – odevzdávání zadaných úkolů/referátů ve stanoveném termínu, v případě absence hned následující hodinu, zameškaná látka bude doplněna do týdne od konce absence (hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň)
- domácí příprava – 1 domácí úkol z mluvnice týdně, DÚ bude označen číslem, stranou a číslem cvičení a v případě nedostatků bude vždy řádně a hned opraven (ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí známkou)
- písemné prověřování znalostí – průběžné procvičování látky formou malých testů a cvičení, za pololetí 1 písemná práce z mluvnice, 1 slohová práce a 1 kontrolní diktát (hodnoceno známkou)
- četba – za pololetí 2 knihy vlastního výběru, 2 zápisy do čtenářského deníku podle kritérií v literárním sešitě, termíny odevzdání budou upřesněny v e-ŽK (hodnoceno známkou)
- referát o přečtené knize – prezentace podle kritérií v literárním sešitě (hodnoceno známkou)
Každý pátek bude v literární hodině čtenářská dílna. Každý žák si nosí svou vlastní knihu (případně si ji vypůjčí ve školní knihovničce) a plní s ní různé úkoly. (hodnoceno známkou)
ANGLICKÝ JAZYK
Vyučující: Kateřina Kubásková, Lucie Wladařová, Tereza Smoláková, Petra Mejstříková
součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha – pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v eŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma), nedílnou součástí je i ústní projev
žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
Písemné práce
žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu
vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn
během školního roku jsou zadávány projektové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení
Domácí příprava
žák si nosí pomůcky – učebnice, sešit, pracovní sešit—- 3x zapomeneš -poznámka do eŽK
žák pracuje se slovníkem
žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně —- 3x zapomeneš – poznámka do eŽK
MATEMATIKA
Vyučující: Ladislava Srpová
Žák (žákyně) nosí na každou hodinu: učebnici, pracovní sešit, školní sešit, gumu, ořezanou tužku, tři pastelky, krátké pravítko v penálu.
Na geometrii (bude vždy hlášeno předem): trojúhelník s ryskou, druhé pravítko, kružítko + náhradní tuha, úhloměr, tužka č. 3 nebo 4, ořezávátko.
Domácí úkol bude zpravidla 1x týdně, formou drill&skill nebo v pracovním či domácím sešitě.
Znalosti z matematiky budou prověřovány písemným zkoušením; písemnými pracemi menšího rozsahu, písemnými minutovkami dle potřeby. Každé čtvrtletí se píše čtvrtletní písemná práce (45 min), termín bude vždy oznámen předem.
Hodnocení zahrnuje:
- známky z písemných prací a písemného zkoušení
- aktivita v hodině
- domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování, opravy
- vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva
- dokončování prací zadaných v hodině
- nošení výše zmíněných pomůcek
Body hodnocení mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.
VLASTIVĚDA
Vyučující: Tereza Smoláková
- Testy – hodnoceny známkou, krátké testy + delší po každém probraném celku (budou hlášeny předem).
- Ústní zkoušení – alespoň 1 x za pololetí; vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
- Sešit – kontrola 1x za měsíc, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k látce, podtrhávání podle pravítka, zadané obrázky, tabulky atd., doplnění látky v případě nepřítomnosti
- Práce v hodině, aktivita, pozornost, spolupráce při skupinové práci – aktivně se zapojuje; pomáhá druhým, ale nedělá za ně práci.
- Referát, nebo prezentace v elektronické podobě – 1x za pololetí, zadané téma; vyhledává informace na internetu i v encyklopediích, ověřuje správnost informací.
- Žák je připraven na každou hodinu – nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
Body 2. – 4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň.
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Gabriela Barvová
kufřík se základním vybavením – měkká tužka, guma, pastelky, voskovky, nůžky, lepidlo, tempery, vodové barvy, plochý a kulatý štětec, černý fix 0,5 mm, barevné papíry, hadříky (dle uvážení igelitový ubrus na překrytí lavice, usnadní pak její čištění, desky nebo obálka na výkresy formát A3)
přístup k práci – aktivní zapojení do práce v hodinách, maximální využití času k práci (dokončovat práce), snaha pracovat co nejlépe, nerušit výuku ani ostatní spolužáky, aktivní účast v diskuzi k tématu a společném hodnocení práce
spolupráce s učitelem i spolužáky – respektování pokynů učitele (dodržení tématu, techniky, časového limitu), spolupráce se spolužáky při skupinové práci
odevzdává dokončené práce
PŘÍRODOVĚDA
Vyučující: Tereza Smoláková
- Testy – hodnoceny známkou, krátké testy + delší po každém probraném celku (budou hlášeny předem).
- Ústní zkoušení – alespoň 1 x za pololetí; vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
- Sešit – kontrola 1x za měsíc, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k látce, podtrhávání podle pravítka, zadané obrázky, tabulky atd., doplnění látky v případě nepřítomnosti
- Práce v hodině, aktivita, pozornost, spolupráce při skupinové práci – aktivně se zapojuje; pomáhá druhým, ale nedělá za ně práci.
- Referát, nebo prezentace v elektronické podobě – 1x za pololetí, zadané téma; vyhledává informace na internetu i v encyklopediích, ověřuje správnost informací.
- Žák je připraven na každou hodinu – nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
Body 2. – 4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň.
PRACOVNÍ ČINNOSTI
Vyučující: Soňa Nečesaná
PŘÍSTUP K PRÁCI
- aktivní zapojení do práce v hodinách
- snaha pracovat co nejlépe
- nerušit výuku ani své spolužáky
VLASTNÍ PRÁCE A SPOLUPRÁCE
- respektování pokynů vyučujícího
- dodržení tématu a způsobu práce, časového limitu
- spolupráce s ostatními při skupinové práci
- Má všechny pomůcky uložené v kufříku a přinese si potřeby, které budou nahlášeny předem.
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Hana Tomšíková
- žáci se pravidelně zúčastňují hodin TV
- žáci nemusí cvičit pouze tehdy, pokud předloží písemnou omluvenku (datum, podpis rodičů)
- žáci nosí cvičební úbor- zapomenou-li převlečení či obuv, hodiny si nahradí;
- nejsou-li hodiny do pololetí řádně nahrazeny, je danému žákovi snížena známka minimálně o jeden stupeň (podle počtu hodin)
- žáci plní pokyny vyučujícího, nenarušují svým chováním výuku – ovlivňuje známku až o stupeň
- žáci se snaží co nejlépe provádět jednotlivá cvičení, pracují na zlepšení individuálních výkonů
- žáci na začátku výuky podávají hlášení – hodnoceno známkou
- některé dovednosti jsou hodnoceny známkou, některé výkony slovně
INFORMATIKA
Vyučující: Jan Hájek
Hodnocení bude prováděno známkou.
Parametry ovlivňující známku:
- Aktivita žáka a spolupráce žáka se spolužáky při skupinové práci, spolupráce s učitelem
- Připravenost na hodinu – potřebné vědomosti, výsledky testů, hodnocení individuálních prací
- Včasné a pečlivé odevzdávání domácích úkolů a samostatných prací
V odůvodněných případech (dlouhodobá nemoc či nepřítomnost) se lze na vypuštění některých požadavků dohodnout s vyučujícím.
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Vyučující: Hana Tuháčková
Výsledná známka se skládá:
- z hodnocení aktivity při hodině – spolupráce s učitelem, ve skupinách, dvojicích,….
- z tvořivého přístupu – hra na rytmické nástroje, práce s hlasem, textem písně,….
- z hudební teorie a historie – noty, notový zápis, hudební názvosloví, dějiny hudby,…
- z pohybové improvizace – pohybová reakce na hudbu, na rytmus, spojení hlasu a pohybu, taneční variace,…
- z referátu nebo prezentace
- z vedení portfolia – musí obsahovat všechny pracovní listy a to doplněné a notový materiál, který se bude rozdávat při hodinách – vybrané písně
- z opakovacích testů