Kritéria hodnocení 6.A

ČESKÝ JAZYK

Vyučující: Jana Klimtová

  • ZNALOSTI A VĚDOMOSTI – Krátké testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou: malá známka za krátká procvičení na jedno téma, opakovací nebo souhrnné testy jsou důležitější a předem oznámené
  • SPOLUPRÁCE – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, vedení sešitu s mluvnicí a literaturou, opravy sešitů, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky)hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
  • DODRŽOVÁNÍ TERMÍNŮ – odevzdávání zadaných prací, DÚ a referátů včas, v případě nemoci hned následující hodinu. Termíny jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány. Toto se týká i domácích úkolů a jejich oprav!
    hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň
  • DOMÁCÍ PŘÍPRAVA – týdně jeden DÚ (i v případě, že chybíš) – letos budou úkoly na úterý, doplněná zameškaná látka do týdne od konce absence, ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí hodnoceno známkou – důležitá známka
  • PÍSEMNÉ PRÁCE – za pololetí napíšeš jednu velkou slohovou práci, jeden kontrolní diktát a pololetní práce, hodnoceno známkou – velká známka
  • ČETBA – dva zápisy ve čtenářském deníku. Termíny odevzdání:
    1. pololetí: 4. 11. 2016, 6. 1. 2017
    2. pololetí: 3. 3. 2017, 12. 5. 2017
  • hodnoceno známkou – referát o zajímavé knize – termín si domluvíš sám, knihu si vybereš také sám, požadavky si upřesníme a zapíšeme


    ANGLICKÝ JAZYK

    Vyučující: Hejná, Kubásková, Mejstříková, Nečesaná, Wladařová

  • součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha – pro lepší orientaci rodičů bude nadepsána v eŽK zkratkou PvH (práce v hodině a konkrétní téma), nedílnou součástí je i ústní projev
  • žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
  • Písemné práce

  • žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu
  • vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn
  • během školního roku jsou zadávány projektové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení
  • Domácí příprava

  • žák si nosí pomůcky – učebnice, sešit, pracovní sešit—- 3x zapomeneš -poznámka do eŽK
  • žák pracuje se slovníkem
  • žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně —- 3x zapomeneš – poznámka do eŽK
  • pravidelné domácí procvičování v aplikaci Drillandskill

  • NĚMECKÝ JAZYK

    Vyučující: Petra Železná

    Žák je hodnocen

    • slovně (ústní i písemnou formou) za:
      1) míru aktivního zapojení do práce při vyučovací hodině
      2) míru spolupráce při skupinové práci (podíl na vypracování zadaného úkolu, schopnost srozumitelně formulovat a argumentovat svoje postoje a názory, navrhovat řešení, prezentovat výslednou práci skupiny)
      3) nošení pomůcek a učebních materiálů, vedení sešitu
      Body 1 a 3 mohou známku ovlivnit až o stupeň.
    • známkou za:
      • ovládání slovní zásoby (pravidelné desetiminutovky) a mluvnice (test na konci lekce)
      • komunikační dovednosti – dialogy
      • čtení a porozumění
      • projekt k probírané látce s ústní prezentací (formát A4, s obrázkem, fotografií, termín a rozsah slov bude upřesněn

    FRANCOUZSKÝ JAZYK

    Vyučující: Eva Škvorová

    • testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK
    • ústní projev – průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK
    • spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň; práce v hodině – hodnoceno známkou do ŽK
    • domácí úkoly – ústní opakování a procvičování vždy, občas písemné krátké úkoly zaměřené na opakování či procvičení – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, pomůcky – hodnoceno slovně ve čtvrtletí; pokud jsou výsledky úkolů na drill&sklil hodnoceny známkou 1, tato je započtena do hodnocení

    RUSKÝ JAZYK

    Vyučující: Hana Tomšíková

    • Testy neohlášené malé opakovací testy (písmena, slovíčka nebo gramatika z probrané
      látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka, diktáty – známka
      velké testy – po každé lekci – známka do ŽK
    • Ústní projev – průběžně během celého roku
      dialogy zpaměti
      čtení a porozumění textu
      odpovědi na otázky
      slovíčka a fráze
      známkou
    • Práce v hodinách – míra aktivního zapojení do práce (spolupráce s učitelem, spolužáky, společná práce)
      – vedení sešitu – žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
      – úprava sešitu
      – opravy v sešitech
      – čtvrtletní hodnocení – může ovlivnit známku až o stupeň
    • Domácí příprava – nošení pomůcek (učebnice, PS, sešity, slovníček) – plnění zadaných úkolů (písemných i ústních)
      – dopsaný PS při nepřítomnosti
      – zápis do ŽK při nesplnění (oznámení rodičům)
      – čtvrtletní hodnocení – může ovlivnit známku až o stupeň

    MATEMATIKA

    Vyučující: Anna Skotáková

    Žák (žákyně) nosí na každou hodinu: učebnici, pracovní sešit, školní sešit, trojúhelník s ryskou, pravítko, kružítko, úhloměr, gumu, ořezanou tužku, dvě pastelky.

    Domácí úkol bude pravidelně 1x týdně.

    Znalosti z matematiky budou prověřovány písemným zkoušením; písemnými pracemi menšího rozsahu, písemnými minutovkami dle potřeby – práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou. Každé čtvrtletí se píše čtvrtletní písemná práce (45 min), termín bude vždy oznámen předem.

    Hodnocení zahrnuje:

    • známky z písemných prací a písemného zkoušení
    • aktivita v hodině
    • domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování, opravy
    • vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva
    • dokončování prací zadaných v hodině
    • nošení výše zmíněných pomůcek

    Body hodnocení mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.


    FYZIKA

    Vyučující: Anna Skotáková

    • Znalosti a dovednosti: žák – žákyně je připraven na každou hodinu, znalosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně
    • Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky
    • Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, účastnit se diskuze dle daných pravidel
    • Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z internetu, ověřuje jejich správnost
    • Sešit: vede si přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede, nosí ho na každou hodinu
    • Referát: připraví si jednou za pololetí dle daných kritérií

    DĚJEPIS

    Vyučující: Irena Syblíková

    • Znalosti a dovednosti: žák/žákyně je připraven/a na každou hodinu. Znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně.
    • Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
    • Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
    • Komunikace: je schopen/a komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
    • Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
    • Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
    • Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
    • Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
    • Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
    • Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.

    VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A KE ZDRAVÍ

    Vyučující: Ladislava Srpová

    • aktivita v hodině, spolupráce se spolužáky i s učitelem
    • plnění zadaných úkolů a dokončení prací
    • vyhledávání aktuálních informací a zajímavostí k probíranému tématu
    • vedení zápisů
    • krátké testy z probraného učiva
      Body 1. – 4. mohou výslednou známku ovlivnit až o jeden stupeň.

    PŘÍRODOPIS

    Vyučující: Lenka Košťálová

    • Pojmy – zkoušení tří pojmů každou hodinu, za tři malé stejné známky jedna do ŽK
    • Testy – hodnoceno známkou
    • Ústní zkoušení – hodnoceno známkou
    • Sešit – kontrola 1 x za pololetí, žák je povinen si vést řádně, přehledně všechny zápisy v celém jejich rozsahu. Každý chybějící zápis je hodnocen sníženou známkou. Pokud žák neodevzdá sešit v termínu, je hodnocen slovně – neodevzdal sešit ke kontrole. Pokud žák v daném termínu chybí, odevzdá sešit následující hodinu přírodopisu. Termín pro 1. pololetí 31. 10 – 4. 11. 2016, termín pro druhé pololetí 27. – 31. 3. 2017
    • Samostatné práce – kontrola a hodnocení vypracování samostatných prací v sešitu v době mé nepřítomnosti (při suplování). Hodnoceno známkou
    • Laboratorní práce – hodnocení známkou
    • Badatelské úkoly – hodnoceno slovně – splnil, nesplnil, u dobrovolných úkolů započteno do aktivity a zájmu o přemět.
    • Aktivita – zájem o předmět – nošení aktuálních článků, referátů, tvorba křížovek a jiných her s biologickou tématikou. Zahrnuje, jak žák reaguje a hlásí se.
    • Spolupráce – se spolužáky, učitelem, ve skupinových pracech
    • Referát – 1 referát za rok na vybrané téma, kritéria hodnocení – srozumitelnost, připravenost, prezentace. Termín odevzdání – do 30. 9 . 2016
      SPOLUPRÁCE A AKTIVITA MOHOU OVLIVNIT VÝSLEDNOU ZNÁMKU AŽ O 1 STUPEŇ!
      TERMÍNY ODEVZDÁNÍ REFERÁTU, SEŠITU … JSOU ZÁVAZNÉ, PO TERMÍNU NEBUDOU PŘIJÍMÁNY. NEDODRŽENÍ TERMÍNŮ MŮŽE OVLIVNIT VÝSLEDNOU ZNÁMKU AŽ O 1 STUPEŇ!

    ZEMĚPIS

    Vyučující: Hana Tomšíková

    • TESTY – krátký po každém probraném celku – hodnoceno známkou
      – souhrnné čtvrtletní – známka
    • ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ – žák odpovídá samostatně v celých větách na otázky nebo dané téma
      – hodnoceno známkou
    • MAPY – ukazování na nástěnné nebo příruční mapě
      – zkoušení – ukázat 10 objektů
      – hodnoceno známkou
    • SAMOSTATNÁ PRÁCE – v sešitě – malá známka
      – při suplování – malá známka (3 malé známky = 1 velká do ŽK)
    • SKUPINOVÁ PRÁCE – žák pracuje aktivně, využívá daného času
      – žák pomáhá druhým, ale nedělá za ně práci
      – hodnotí se ústně i známkou
    • SEŠIT – kontrola 1x za čtvrtletí
      – zápis obsahuje datum, nadpis, poznámky či náčrty k látce, podtrháváno je podle
      pravítka, text je
      čitelný a s danou úpravou, možno lepit i obrázky vztahující se k učivu
      – doplnění látky v případě nepřítomnosti
      – hodnoceno známkou
    • POMŮCKY – učebnice, sešit (vše obaleno), Školní atlas světa (Kartografie), pravítko, nůžky,
      lepidlo, pastelky

    VÝTVARNÁ VÝCHOVA

    Vyučující: Dita Laudová

    • kufřík se základním vybavením – měkká tužka, guma, pastelky, voskovky, nůžky, lepidlo, tempery, vodové barvy, plochý a kulatý štětec, černý fix 0,5 mm, barevné papíry, hadříky (dle uvážení igelitový ubrus na překrytí lavice, usnadní pak její čištění, desky nebo obálka na výkresy formát A3)
    • přístup k práci – aktivní zapojení do práce v hodinách, maximální využití času k práci (dokončovat práce), snaha pracovat co nejlépe, nerušit výuku ani ostatní spolužáky, aktivní účast v diskuzi k tématu a společném hodnocení práce
    • spolupráce s učitelem i spolužáky – respektování pokynů učitele (dodržení tématu, techniky, časového limitu), spolupráce se spolužáky při skupinové práci
    • odevzdává dokončené práce

    PRACOVNÍ ČINNOSTI

    Vyučující: Ladislava Srpová

    • Přístup k práci, snaha
    • Dodržování pracovního řádu, bezpečnosti
    • Nošení pomůcek a zacházení s nimi
    • Provedení práce, respektování pokynů pedagoga, dokončení zadané práce, úklid svého pracovního místa

    PRACOVNÍ ČINNOSTI

    Vyučující: Miloslava Spilková

    • Přístup k práci
    • Dodržování prac.řádu, bezpečnost
    • Zacházení s nářadím
    • Provedenou práci

    TĚLESNÁ VÝCHOVA

    Vyučující: Lucie Adamcová Kneidlová

    • žáci se pravidelně zúčastňují hodin TV
    • žáci nemusí cvičit tehdy, pokud předloží písemnou omluvenku (datum, podpis rodičů)
    • žáci nosí cvičební úbor – 3x zapomenutý úbor (třeba jen obuv) = snížená známka z TV
    • žáci plní pokyny vyučujícího, nenarušuje svým chováním výuku – ovlivňuje známku až o stupeň
    • žáci se snaží co nejlépe provádět jednotlivá cvičení, pracují na zlepšení individuálních výkonů
    • žáci na začátku výuky podávají hlášení – hodnoceno známkou
    • některé dovednosti jsou hodnoceny známkou, některé výkony slovně a zapsány do ŽK

    TĚLESNÁ VÝCHOVA

    Vyučující: Jan Hájek

    • Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze tehdy, předloží-li omluvenku.
    • Cvičební úbor – za vícenásobnou nepřipravenost snížená známka (3x o stupeň níže)
    • Snaha a aktivní přístup – vyhýbání se aktivitám vede ke snížení známky o stupeň
    • Zlepšení fyzické kondice a osobních výkonů

    HUDEBNÍ VÝCHOVA

    Vyučující: Hana Tuháčková

    Výsledná známka se skládá:

    • z hodnocení aktivity při hodině – spolupráce s učitelem, ve skupinách, dvojicích,….
    • z tvořivého přístupu – hra na rytmické nástroje, práce s hlasem, textem písně,….
    • z hudební teorie a historie – noty, notový zápis, hudební názvosloví, dějiny hudby,…
    • z pohybové improvizace – pohybová reakce na hudbu, na rytmus, spojení hlasu a pohybu, taneční variace,…
    • z referátu nebo prezentace
    • z vedení portfolia – musí obsahovat všechny pracovní listy a to doplněné a notový materiál, který se bude rozdávat při hodinách – vybrané písně
    • z opakovacích testů