Kritéria hodnocení 6.A
ČESKÝ JAZYK
Vyučující: Radka Habešová
ZNALOSTI A VĚDOMOSTI – Testy, procvičení pravopisu, mluvnice, slohu i literatury hodnotím známkou.
SPOLUPRÁCE – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do skupinové práce, vedení sešitu teorie mluvnice a literatury, opravy cvičení, nošení pomůcek (kromě běžných ještě lepidlo, nůžky, pastelky, červenou a zelenou propisku), hodnoceno slovně i známkou, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň.
DODRŽOVÁNÍ TERMÍNŮ – odevzdávání zadaných prací, domácích úkolů a referátů včas. V případě absence hned následující hodinu nebo po domluvě. Termíny jsou závazné, je možný jen jeden náhradní termín, poté práce nebudou přijímány. Hodnoceno slovně i známkou, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň.
DOMÁCÍ PŘÍPRAVA – 15 úkolů z PS, ve středu jeden DÚ (i v případě, že chybíš), náhradní termín je jen jeden, doplněná zameškaná látka do týdne od konce absence, ve čtvrtletí hodnoceno slovně, v pololetí hodnoceno známkou s nejvyšším počtem bodů.
PÍSEMNÉ PRÁCE – za pololetí napíšeš čtyři slohové práce, jeden kontrolní diktát a pololetní práci, vstupní test, rozbor složitého souvětí a pravopisný test, hodnoceno známkou.
ČETBA – dva zápisy ve čtenářském deníku podle kritérií. Termíny odevzdání: 7. a 8. 10. 2019, 9. a 10. 12. 2019, 9. a 10. 3. 2020, 8. a 9. 6. 2020 a jeden referát v individuálním termínu, hodnoceno známkou.
ANGLICKÝ JAZYK
Vyučující: Kubásková Kateřina, Lucie Wladařová, Soňa Nečesaná, Hylda Součková
součástí hodnocení je úroveň zapojení během hodin, zájem, snaha – známka v eŽK zkratkou PvH, nedílnou součástí je i ústní projev
žák má povinnost vést si zápisy určené učitelem
Písemné práce
žák je hodnocen z písemných průběžných malých testů zaměřených na konkrétní látku z oblasti gramatiky, slovní zásoby nebo poslechu
vždy po probrané lekci- souhrnný test (může obsahovat části listening, writing, reading), žák je vždy na tento test upozorněn
během školního roku jsou zadávány projektové a slohové práce s konkrétními kritérii, jejich splnění je součástí hodnocení
Domácí příprava
žák si nosí pomůcky – učebnice, sešit, pracovní sešit —- 3x zapomeneš – informace rodičům do eŽK
žák pracuje se slovníkem
žák si plní domácí úkoly, které jsou zadávány pravidelně, ale ne nezbytně písemně —- 3x zapomeneš – informace rodičům do eŽK
četba ve zjednodušeném AJ- tzv. simplified reading
MATEMATIKA
Vyučující: Mgr. Hana Ohnůtková
Žák (žákyně) nosí na každou hodinu: učebnici, pracovní sešit, školní sešit, psací potřeby, pravítko, lepidlo, nůžky, gumu, ořezanou tužku, dvě pastelky a malé lepidlo.
Domácí úkol bude pravidelně 1x týdně do sešitu na domácí přípravu.
Znalosti z matematiky budou prověřovány písemným zkoušením; písemnými pracemi menšího rozsahu, které se budou psát každý týden v domluvený den; písemnými minutovkami – práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou. Každé čtvrtletí se píše hodinová písemná práce.
Hodnocení zahrnuje:
známky z písemných prací a písemného zkoušení
aktivita v hodině
domácí úkoly – včasné odevzdávání a způsob vypracování
vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva
dokončování prací zadaných v hodině
nošení výše zmíněných pomůcek
Body hodnocení mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.
ZEMĚPIS
Vyučující: Hana Tomšíková
TESTY
krátký po každém probraném celku – hodnoceno známkou
souhrnné čtvrtletní – známka
ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ
žák odpovídá samostatně v celých větách na otázky nebo dané téma
hodnoceno známkou
MAPY
ukazování na nástěnné nebo příruční mapě
zkoušení – ukázat 10 objektů
hodnoceno známkou
SAMOSTATNÁ PRÁCE
v sešitě – malá známka
při suplování – malá známka (3 malé známky = 1 velká do ŽK)
SKUPINOVÁ PRÁCE
žák pracuje aktivně, využívá daného času
žák pomáhá druhým, ale nedělá za ně práci
hodnotí se ústně i známkou
SEŠIT
kontrola 1x za čtvrtletí
zápis obsahuje datum, nadpis, poznámky či náčrty k látce, podtrháváno je podle pravítka, text je čitelný a s danou úpravou, možno lepit i obrázky vztahující se k učivu
doplnění látky v případě nepřítomnosti
Hodnoceno známkou
POMŮCKY
učebnice, sešit (vše obaleno), Školní atlas světa (Kartografie), pravítko, nůžky, lepidlo, pastelky; zapomínání ovlivňuje známku
DĚJEPIS
Vyučující: Irena Syblíková
Znalosti a dovednosti: žák/žákyně je připraven/a na každou hodinu. Znalosti a dovednosti mohou být prověřeny ústně nebo písemně (krátké testy)
Aktivita: pracuje aktivně, spolupracuje s učitelem i se spolužáky.
Práce ve skupině: pomáhá spolužákům, ale nedělá za ně práci.
Komunikace: je schopen komunikovat na dané téma, případně se zúčastní diskuse dle daných pravidel.
Vyhledávání informací: vyhledává informace z literatury, z encyklopedie, z internetu. Ověřuje jejich správnost.
Způsob vyjadřování: vyjadřuje se vlastními slovy, uvádí konkrétní příklady, pokusí se dávat věci do souvislostí.
Sešit: vede si ho přehledně, pečlivě, jak nejlépe dovede.
Referát: připraví si jednou za pololetí referát dle daných kritérií.
Pomůcky: nosí si pomůcky na hodinu. Sešit a učebnici oboje obalené, psací potřeby, pastelky, lepidlo, nůžky.
Hodnocení: průběžně hodnotí svou práci.
FYZIKA
Vyučující: Mgr. Hana Ohnůtková
Na hodinu fyziky si žák (žákyně) nosí: učebnici, školní sešit, pravítko, psací potřeby a pastelky (základní barvy)
Znalosti a dovednosti budou prověřovány
ústním zkoušením, popř. provedením pokusu
písemnými pracemi menšího rozsahu, které se budou psát dle probrání učiva a většinou budou oznámeny předem – práce jsou bodovány a na základě bodů ohodnoceny známkou
Hodnocení zahrnuje:
známky z písemných prací
aktivita v hodině
referát – včasné odevzdávání a způsob vypracování (pokud bude žákovi zadán)
vedení školního sešitu – čitelné zápisy, úprava, doplňování učiva
nošení výše zmíněných pomůcek
Body hodnocení mohou ovlivnit známku až o jeden klasifikační stupeň.
PŘÍRODOPIS
Vyučující: Ladislava Srpová
- Testy – hodnoceno známkou, krátký test kdykoli, delší po každém probraném celku (bude hlášen předem)
- Sešit – kontrola 1x za čtvrtletí, zápis musí obsahovat datum, nadpis, poznámky k učivu, zadané obrázky, tabulky atd., doplnění látky v případě nepřítomnosti, hodnotí se přehlednost
- Práce v hodině, aktivita, pozornost, spolupráce při skupinové práci
- Referát, prezentace – 1x za pololetí, zadané téma, vypracování v papírové nebo elektronické podobě
Body 2. – 4. mohou ovlivnit výslednou známku až o stupeň
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A ZDRAVÍ
Vyučující: Radka Habešová
Aktivní zapojení do práce v hodinách, spolupráce se spolužáky i s učitelem (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)
Plnění zadaných úkolů a dokončování práce (hodnoceno slovně ve čtvrtletí)
Zajímavost k probírané látce (1x za čtvrtletí – hodnoceno slovně)
Vedení sešitu – zápisy splňují základní estetické požadavky, jsou úplné, vyznáš se v nich (hodnoceno známkou)
Písemná tematická práce – (hodnoceno známkou)
Krátké testy z probírané látky (hodnoceno známkami)
Body 1 – 3 mohou výslednou známku ovlivnit až o stupeň.
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Soňa Nečesaná
- Příprava před hodinou (podklad na lavici a pomůcky)
- Přístup k práci (snaží se pracovat co nejlépe, neruší výuku ani ostatní žáky)
- Dodržuje stanovený časový limit (maximálně využívá času k práci)
- Drží se daného tématu a respektuje pokyny učitele
- Odevzdává dokončené práce
- Aktivně se účastní společného hodnocení, nebo prezentace hotových prací
NĚMECKÝ JAZYK
Vyučující: Lenka Košťálová
- Příprava na hodinu – nošení učebních pomůcek a psacích potřeb, plnění domácích úkolů v zadaném termínu.
- Spolupráce – aktivita ve vyučování, řádné vedení sešitů.
- Znalosti a dovednosti – pravidelné desetiminutovky, testy na konci lekce, ústní prověřování slovní zásoby, komunikační dovednosti (rozhovory), zpracování a prezentace projektů (téma a kritéria budou vždy upřesněny).
Body 1 a 2 můžou ovlivnit známku až o 1 stupeň.
FRANCOUZSKÝ JAZYK
Vyučující: Eva Škvorová
- testy – neohlášené malé opakovací testy (slovíčka nebo gramatika z probrané látky, prověření splnění domácího úkolu) – známka do ŽK, ohlášený velký test po každé lekci – známka do ŽK
- ústní projev – průběžně během celého roku (čtení, dialog zpaměti, apod.) – známka do ŽK
- spolupráce – se spolužáky, s učitelem, aktivita, zapojení do společné práce, opravy v pracovním sešitě, dopsaný pracovní sešit při nepřítomnosti – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, výslednou známku může ovlivnit až o stupeň; práce v hodině – hodnoceno známkou do ŽK
- domácí úkoly – ústní opakování a procvičování vždy, občas písemné krátké úkoly zaměřené na opakování či procvičení – hodnoceno slovně ve čtvrtletí, pomůcky – hodnoceno slovně ve čtvrtletí
PRACOVNÍ ČINNOSTI
Vyučující: Anna Skotáková
- aktivní zapojení do práce, využití daného času, dokončování práce
- respektování pokynů vyučujícího
- nošení předem zadaných pomůcek
- hodnocení pracovních výsledků známkou
Vyučující: Miloslava Spilková
- Přístup k práci
- Dodržování prac. řádu, bezpečnost
- Zacházení s nářadím
- Provedenou práci
Vyučující: Hana Ohnůtková
- Přístup k práci, snaha
- Dodržování pracovního řádu, bezpečnosti
- Nošení pomůcek a zacházení s nimi
- Provedení práce, respektování pokynů pedagoga, dokončení zadané práce, úklid svého pracovního místa
Vyučující: Jan Hájek
Hodnocení bude prováděno známkou.
- Aktivní přístup k práci
- Dodržování prac. řádu, (bezpečnost)
- Zacházení s nářadím a kuchyňskými pomůckami
- Provedenou práci, přípravu dle pokynů a nošení pomůcek
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Vyučující: Hana Tuháčková
Výsledná známka se skládá:
- z hodnocení aktivity při hodině – spolupráce s učitelem, ve skupinách, dvojicích,….
- z tvořivého přístupu – hra na rytmické nástroje, práce s hlasem, textem písně,….
- z hudební teorie a historie – noty, notový zápis, hudební názvosloví, dějiny hudby,…
- z pohybové improvizace – pohybová reakce na hudbu, na rytmus, spojení hlasu a pohybu, taneční variace,…
- z referátu nebo prezentace
- z vedení portfolia – musí obsahovat všechny pracovní listy a to doplněné a notový materiál, který se bude rozdávat při hodinách – vybrané písně
- z opakovacích testů
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Vyučující: Lenka Košťálová
Hodnocení:
Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy. Žák nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
Žák nosí cvičební úbor. Zapomene – li převlečení, buď odcvičí hodinu v oblečení, ve kterém přišel, nebo si hodinu nahradí. Pokud hodina není řádně nahrazena do pololetí, je danému žákovi snížena známka z Tv min. o klas. stupeň (záleží na počtu nenahrazených hodin).
Aktivita, snaha – každou hodinu žáci provádí cviky na zdokonalení jednotlivých pohyb. schopností, dostávají malé jedničky nebo nic.
Zlepšení individuálních výkonů.
Vyučující: Jan Hájek, Lucie Jovanovičová
Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze
tehdy, předloží-li omluvenku.
Cvičební úbor – za vícenásobnou nepřipravenost snížená známka (3x o stupeň níže)
Snaha a aktivní přístup – vyhýbání se aktivitám vede ke snížení známky o stupeň
Zlepšení fyzické kondice a osobních výkonů
Vyučující: Bohuslav Stejskal
Hodnocení a klasifikace tělesné výchovy má svůj specifický charakter. Obsahem tohoto školního předmětu je komplex sportů a disciplín, při jejichž plnění je kladen oproti jiným předmětům důraz na výchovný aspekt. Navíc je nutno přihlížet k individuálním zvláštnostem žáka. Cílem Tv je formovat u žáků kladný postoj k pohybové aktivitě a přimět žáky k udržení zájmu o pohybovou aktivitu v celém jejich budoucím životě.
Tělesná výchova je hodnocena zejména z hlediska snahy, píle, aktivního přístupu a současně je přihlíženo k individuálním schopnostem každého žáka.
Splnění úkolu dovednostního charakteru
Dodržování pokynů a BOZ
Míra zlepšení při získávání a upevňování pohybových dovedností, zlepšení individuálních výkonů
Připravenost na vyučování – nošení cvičebního úboru, 3x zapomenutý cvičební úbor – snížená známka z Tv.
Docházka – žák se pravidelně zúčastňuje hodin tělesné výchovy, nemusí cvičit pouze tehdy, předloží – li před vyuč. jednotkou omluvenku.
CHEMIE
Vyučující: Kamila Zvědělíková
Hodnocení bude prováděno známkou.
Hodnocení:
spolupráce s učitelem (aktivita, nošení pomůcek, domácí příprava)
spolupráce se spolužáky (zapojení se do společné práce, LP)
hodnoceno známkou – výstupní práce např. protokol z LP je ohodnocena známkou, ve které je zahrnuta i spolupráce s ostatními
referát – podle společně stanovených kritérií
písemné testy – práce je obodována a na základě počtu bodů oznámkovaná
znalost názvosloví – nezbytná pro další práci v chemii, znalost bude testována krátkými testy, obodována a ohodnocena známkou. Do konečné klasifikace bude zahrnuta celková známka z názvosloví.
Písemné práce budou žákům oznámeny předem, takže mají možnost se na ně důkladně připravit. Přesto v odůvodněných případech mají možnost, po dohodě s učitelem, napsat opravnou písemnou práci.